Rușii de la Svetofor intră pe piața de retail din Germania, dominată de Lidl și Aldi
Svetofor, unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine de tip hard-discount din Rusia, a deschis primul magazin din Germania, la Leipzig, iar planurile de dezvoltare pentru piața de retail, dominată de Lidl și Aldi, sunt ambițioase, scrie Lvz.de.
Magazinul, a cărui inaugurare fusese inițial programată pentru luna decembrie 2018, are o suprafață de 930 mp și a fost deschis în locul unui fost supermarket Aldi. În această locație lucrează zece angajați. Retailerul se adresează în special cumpărătorilor cu venituri mici și medii, 70% din sortimentație fiind reprezentată de produse alimentare, iar restul de produse pentru hrana animalelor, bunuri de uz casnic, articole de îmbrăcăminte.
Planurile de extindere vizează deschiderea a 100 de magazine în zona de est a Germaniei, următorul magazin urmând să se deschidă în Zwickau. Retailerul ia în considerare doar orașe cu peste 80.000 de locuitori.
Imediat după inaugurare au apărut și primele reacții la noul concept propus de Svetofor. “Magazinele arată ca cele de pe timpul reunificării. Mărfurile sunt vândute direct de pe paleți sau din cutie. Rafturile nu există, iar sortimentația este sărăcăcioasă, fiind formată aproape exclusiv din mărci proprii ieftine”, scrie publicația germană.
Fondată în 2009, rețeaua Svetofor numără peste 800 de magazine localizate în Rusia, Kazahstan, Belarus și China, iar în prezent intenționează să înceapă activitatea și în țările din Uniunea Europeană sub denumirea “Mere”. Pe lista scurtă a țărilor unde compania vrea să deschidă noi magazine sunt România, Germania, Azerbaidjan și Polonia, în total fiind planificate un număr de 250 de noi locații. În România retailerul a deschis primul magazin anul trecut, în Snagov.





