Românii vor cheltui în medie 656 de lei pe alimente de Sărbători

Dacă în anul 2015, consumatorii din orașele mari (peste 100.000 de locuitori) intenționau să cheltuiască în medie 638,24 lei pe alimente de Sărbători, în 2016 bugetul mediu a înregistrat o ușoară creștere, până la valoarea de 656,09 lei.Românii vor cheltui în medie 656 de lei pe alimente de Sărbători

În orașele mari, bugetul total alocat pentru Sărbătorile de Iarnă înregistrează un trend ascendent comparativ cu anii precedenți, suma medie calculată pentru această categorie de orașe atingând o valoare de 1.698,81 lei, potrivit studiului „Cumpărăturile de Sărbători”, realizat de MEDNET Marketing Research.

Pe de altă parte, în aceste orașe, față de alți ani când bugetul alocat produselor nealimentare (reprezentând îmbrăcăminte, încălțăminte, ornamente, cosmetice etc.) era în scădere, anul acesta se înregistrează o creștere până la valoarea de 440,22 lei.

Grafic 3 - jpg

Există și persoane care nu-și pot permite să cumpere de Crăciun sau Revelion tot ce și-ar dori, din cauza limitărilor financiare. Cele mai menționate produse au fost cele nealimentare, cele mai multe din categoria IT & Gadget-uri (computer, telefon, tabletă etc.), electronice / electrocasnice, îmbrăcăminte / încălțăminte etc.
Mednet Marketing Research Center  activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000. Mednet Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).


 

Vânzările de alimente au revenit pe creștere în această toamnă
Vânzările de alimente au revenit pe creștere în această toamnă
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a crescut în octombrie raportat la luna septembrie după două contracții trimestriale consecutive,...
consumatori preturi scumpiri inflatie
Consumatorii, mai calculați, mai pragmatici, cumpără mai puțin și aleg mărcile private
Deși inflația decelerează, prețurile bunurilor de larg consum au crescut, în medie, cu 19,3% în cel de-al doilea trimestru al anului, iar...
Strategii de adaptare a consumatorilor români la creșterea prețurilor
Strategii de adaptare a consumatorilor români la creșterea prețurilor
În fața creșterilor de prețuri, consumatorii își ajustează obiceiurile de consum și strategiile pentru a-și gestiona eficient bugetul. O...
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Descoperă puterea etichetelor electronice inteligente SOLUM
Descoperă puterea etichetelor electronice inteligente SOLUM
  #article-content-featured {display: none;} #mp4_box {padding-top:0!important;}   Cine folosește etichetele electronice inteligente...
Românii vor cheltui în medie 656 de lei pe alimente de Sărbători
Românii vor cheltui în medie 656 de lei pe alimente de Sărbători
Dacă în anul 2015, consumatorii din orașele mari (peste 100.000 de locuitori) intenționau să cheltuiască în medie 638,24 lei pe alimente de...