Românii vor cheltui în medie 656 de lei pe alimente de Sărbători
Dacă în anul 2015, consumatorii din orașele mari (peste 100.000 de locuitori) intenționau să cheltuiască în medie 638,24 lei pe alimente de Sărbători, în 2016 bugetul mediu a înregistrat o ușoară creștere, până la valoarea de 656,09 lei.
În orașele mari, bugetul total alocat pentru Sărbătorile de Iarnă înregistrează un trend ascendent comparativ cu anii precedenți, suma medie calculată pentru această categorie de orașe atingând o valoare de 1.698,81 lei, potrivit studiului „Cumpărăturile de Sărbători”, realizat de MEDNET Marketing Research.
Pe de altă parte, în aceste orașe, față de alți ani când bugetul alocat produselor nealimentare (reprezentând îmbrăcăminte, încălțăminte, ornamente, cosmetice etc.) era în scădere, anul acesta se înregistrează o creștere până la valoarea de 440,22 lei.
Există și persoane care nu-și pot permite să cumpere de Crăciun sau Revelion tot ce și-ar dori, din cauza limitărilor financiare. Cele mai menționate produse au fost cele nealimentare, cele mai multe din categoria IT & Gadget-uri (computer, telefon, tabletă etc.), electronice / electrocasnice, îmbrăcăminte / încălțăminte etc.
Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000. Mednet Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).





