România a susținut creșterea Ahold Delhaize în regiune în 2019
Ahold Delhaize, proprietarul magazinelor Mega Image și Shop & Go, a raportat pentru anul financiar 2019 o cifră de afaceri de 6,28 de miliarde de euro la nivelul regiunii Europa Centrală și de Sud-Est (care include și România n.r.), marcând o creștere de 4,9% la rate de schimb constante, prin comparație cu anul precedent, potrivit raportului financiar preliminar. Vânzările nete comparabile, excluzând combustibilii, au înregistrat în intervalul menționat o creștere de 3%.
Ceea ce este însă demn de menționat este faptul că România și Cehia continuă să susțină creșterea la nivel regional. ”În T4, vânzările nete în Europa Centrală și de Sud-Est s-au majorat cu 5,4% la rate de schimb constante, până la 1,69 de miliarde de euro. Vânzările comparabile au înregistrat un plus de 3,6%, susținute de o performanță puternică în România și Cehia”, se arată în raportul financiar.
La nivel de grup, Ahold Delhaize a înregistrat o creștere cu 2,3% a vânzărilor în 2019, până la valoarea de 66,26 mld. euro. Retailerul a raportat un plus de 8,4% al câștigurilor pe acțiune la nivelul întregului an 2019, după avansul mai mare înregistrat în ultimul trimestru, de 17,1%, ceea ce se traduce într-un câștig pe acțiune de 0,76 euro.
Grupul Delhaize țintește vânzări online în valoare de 7 mld. euro până în 2021, iar creșterile constante pe acest segment par să arate că targetul va fi atins.
În ceea ce privește performanța Ahold Delhaize în celelalte regiuni, Statele Unite au înregistrat o creștere cu 1,5% a vânzărilor în 2019, până la 40,06 miliarde de euro. În aceeași perioadă, vânzările online au crescut cu peste 24,3%, ajungând la 958 milioane de euro.
În Olanda rezultatele au fost chiar mai bune, vânzările nete majorându-se cu 4,2% până la valoarea de 14,81 de miliarde de euro, în timp ce vânzările online au înregistrat un plus de 21,6%, până la pragul de 2,43 de miliarde de euro. Pe de altă parte, în Belgia vânzările au rămas constante în 2019, totalizând 5,09 miliarde de euro.