Proprietarul Mega Image, vânzări în scădere la nivel regional în T3
Ahold Delhaize, proprietarul rețelei Mega Image, a încheiat cel de-al treilea trimestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 7,04 miliarde de euro la nivelul Europei, bifând o scădere de 0,2% a vânzărilor comparabile. Prin comparație, pe piața din Statele Unite, retailerul a raportat afaceri de 11,50 miliarde de euro, în creștere cu 2,9% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Dacă ne referim la vânzările nete, Ahold Delhaize a înregistrat în Europa un avans de 1,1% la rate de schimb constante, în timp ce la nivelul Statelor Unite ale Americii vânzările s-au majorat cu 6,8%. Față de anul 2019 însă, retailerul a raportat un avans semnificativ pe ambele piețe, cu un plus de 12,6% la nivelul Europei și un avans de 19,1% în SUA.
”În ciuda creșterii puternice a vânzărilor comparabile excluzând combustibilii în T3 al anului trecut de 7,5%, la nivel european rezultatele au rămas stabile pe fondul creșterii continue a cotei de piață. În acest trimestru Albert Heijn a raportat o performanță remarcabilă, rezultatele fiind determinate de campanii de marketing de succes, dar și de creșterile de vânzări generate de remodelările magazinelor. Brandurile europene care au generat o bună creștere a vânzărilor comparabile sunt bol.com, dar și businessurile din Europa Centrală și de Sud-Est”, este specificat în raportul financiar.
Tot la capitolul evoluții, merită menționat și avansul considerabil înregistrat de vânzările online nete, Ahold Delhaize raportând un plus de 20,1% la nivelul Europei, până la 1,53 de miliarde de euro și un avans de 52,9% în SUA, până la 757 de milioane de euro.
”Rezultatele din trimestrul al treilea demonstrează încă o dată reziliența modelului nostru de business. În această perioadă cu extrem de multe schimbări suntem mândri de eforturile depuse de fiecare jucător din businessurile nostre care au continuat să deservească comunitatea. În Europa și Statele Unite ale Americii am avut chiar provocări suplimentare în acest trimestru odată cu tornadele din Cehia, incendiile din Grecia și Uraganul Ida”, a precizat Frans Muller, Președinte și CEO al Ahold Delhaize.
În raportul financiar nu există mențiuni legate de piața din România. Mega Image este însă unul dintre businessurile importante ale grupului, operând peste 900 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Oradea, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. În anul financiar 2020, compania a raportat o cifră de afaceri de 7,22 de miliarde de lei, în creștere cu 8,5% față de anul precedent.