România, a doua cea mai mare creștere la nivel european pentru Carrefour
Carrefour România a raportat o cifră de afaceri de 672 de milioane de euro pentru cel de-al treilea trimestru al acestui an, în creștere cu 8,8% în termeni comparabili față de aceeași perioadă a anului precedent. Astfel, piața locală înregistrează, din nou, a doua cea mai mare creștere la nivel european, cu o tendință de creștere stabilă și solidă de 8,8% în termeni comparabili, într-un context de inflație ridicată.
Pe piața europeană, lider la capitolul creștere este Polonia, unde retailerul a raportat o cifră de afaceri de 555 de milioane de euro, în creștere cu 18,5% față de T3 al anului 2021.
„În cel de-al treilea trimestru al acestui an, am continuat să ne confruntăm cu o inflație ajunsă la cote istorice în România, care a afectat atât modelul nostru de business ca retailer, cât și puterea de cumpărare a clienților noștri. Astfel, ne-am menținut eforturile de a le oferi clienților noștri soluții pentru cumpărături accesibile, bazate pe economii, cu o varietate extinsă de produse marcă proprie, promoții, preluând totodată asupra noastră o parte din efectele inflației, pentru a păstra în permanență prețuri avantajoase la raft. Acestea au avut ca rezultat creșteri puternice ale traficului de clienți în cel de-al treilea trimestru în toată rețeaua națională și în toate formatele noastre, ceea ce ne dă încrederea să continuăm în această direcție”, a declarat Régis Moratin, CFO Carrefour România.
În conformitate cu strategia globală și viziunea omnichannel, Carrefour România a închis al treilea trimestru al anului 2022 cu 379 de magazine în toate formatele la sfârșitul lunii septembrie 2022 - hypermarket, market și express, precum și prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse prin canalele proprii carrefour.ro și Carrefour App, dar și prin partenerii Bringo și Glovo. Carrefour a continuat expansiunea cu accent pe magazinele de proximitate - formatele Express, Market și discounter - Supeco.
Rezultatele Carrefour România în context global
La nivel de grup, vânzările au înregistrat creșteri de 19,0% în T3 sau 11,3% în termeni comparabili (LFL), reflectând creșterea continuă a cotei de piață în toate țările cheie, într-un context de inflație accelerată. Defalcat, retailerul francez a bifat un avans de 12,2% în categoria de alimente, în timp ce în zona de produse non-alimentare avansul a fost de 6,4%.
Totodată, retailerul a bifat un avans de 38% al sectorului de e-commerce, condus de piața din Brazilia.
„Într-un context marcat de numeroase incertitudini și de o inflație accelerată în Europa, Carrefour demonstrează capacitatea sa de a se adapta şi robusteţea modelului de afaceri. Grupul își continuă ritmul accelerat de creștere în toate piețele sale geografice cheie, începând cu Franța. Demonstrăm agilitate, în condiţiile în care consumatorii îşi adaptează din ce în ce mai mult comportamentul de cumpărare la noul mediu inflaţionist. În Brazilia, integrarea Grupo BIG avansează într-un ritm foarte rapid și accelerăm, în același timp, conversia magazinelor. Astfel, Carrefour progresează cu încredere și își mărește obiectivul setat pentru fluxul de numerar pentru 2022”, a declarat Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour.
În contextul inflației, Carrefour a observat schimbări substanțiale ale comportamentului de cumpărare al consumatorilor, în special în țările europene în care presiunea asupra puterii de cumpărare este cea mai mare, precum Spania și România. Aceste schimbări se manifestă în special printr-o mai mare fragmentare a cheltuielilor, un coș mediu de cumpărături mai mic și o frecvență mai mare a cumpărăturilor, precum și creșterea vânzărilor de produse cu o valoare unitară mai mică.
Te-ar putea interesa și: Carrefour își centralizează achizițiile la nivel european. Ce implicații sunt pe piața locală?