Retailul, cea mai mare pondere în amenzile date de Concurenţă în 2014

Consiliul Concurenței a aplicat, anul trecut, amenzi în valoare de 41,5 milioane de euro, cea mai mare sancțiune fiind de departe cea de pe piața comercizării produselor alimentare, aplicată pentru înțelegeri pentru fixarea prețurilor între retaileri și furnizorii lor, cu o valoare de peste 36 de milioane de euro. Retailul, cea mai mare pondere în amenzile date de Concurenţă în 2014

”Acest fel de înțelegeri par cumva naturale pentru mulți oameni de afaceri. Ce încercăm noi să spunem, prin explicarea legii și acordarea acesto sancțiuni este că un contract între  două companii nu poate să privească comportamentul părților față de terți. Nu poți să impui într-un contract celui căruia îi vinzi o marfă la ce preț să revândă sau cui poate să revândă. Orice interferență privind dreptul cumpărătorului de a revinde produsul respectiv face ca prețurile să rămână ceva mai mari decât ar rămâne în condiții concurențiale și de acțiune neîngrădită”, a afirmat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Consiliul Concurenței doar a comunicat sancțiunea comuniat sancțiunea, în momentul acesta lucrîndu-se la motivare. După ce primesc motivarea, companiile pot să conteste amenda în termen de 30 de zile.

”Dintre cei 21 de furnizori, doar trei au recunoscut faptele. Aceștia au primit reduceri echivalente a 20% din valoarea sancțiunilor”, a adăugat Chirițoiu.

Monitorul prețurilor, lansat în 2015

Președintele Consiliului Concurenței a declarat că instituția are sprijinul Guvernului pentru Monitorul prețurilor, însă în momentul de față acesta este un proiect, o intenție, pentru că nu are încă un buget.

” Vrem să îi dăm drumul anul acesta. Urmează să creăm un site prin care să se poată compara prețurile din diferite lanțuri de magazine, care să se axeze pe prețurile din rețelele de magazine pe orașe”, a adăugat Bogdan Chirițoiu.

Președintele Concurenței a spus că speră să obțină și sprijinul rețeleor de magazine pentru realizarea acestui instrument.

În replică, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a anunțat că nu vede oportună utilitatea introducerii platformei online „Monitorul preţurilor de consum” şi că nu va susţine acest proiect.

Trei companii din grupul Lactalis amendate cu 2,9 milioane euro de către Consiliul Concurenței
Trei companii din grupul Lactalis amendate cu 2,9 milioane euro de către Consiliul Concurenței
Consiliul Concurenței a sancționat companiile Albalact, Covalact și Dorna Lactate, parte din grupul francez Lactalis, cu amenzi în valoare de...
Toți “actorii” implicați sunt de acord cu reducerea prețului laptelui
Toți “actorii” implicați sunt de acord cu reducerea prețului laptelui
Toate marile rețele comerciale au acceptat să participe la acordul voluntar pentru reducerea prețului laptelui, ca urmare a discuțiilor...
Bodan Chiritoiu, Autoritatea de concurenta, amenzi
Producători de ulei de floarea soarelui, unt și zahăr, sub lupa Concurenței
Consiliul Concurenței a declanșat trei investigații privind posibile înțelegeri de stabilire a prețurilor pe piețele producției de ulei de...
Semne de ingrijorare privind preluarea Profi de catre Mega Image
Mega Image, amendă de 2 milioane euro de la Consiliul Concurenței
Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de...