Retailul, cea mai mare pondere în amenzile date de Concurenţă în 2014

Consiliul Concurenței a aplicat, anul trecut, amenzi în valoare de 41,5 milioane de euro, cea mai mare sancțiune fiind de departe cea de pe piața comercizării produselor alimentare, aplicată pentru înțelegeri pentru fixarea prețurilor între retaileri și furnizorii lor, cu o valoare de peste 36 de milioane de euro. Retailul, cea mai mare pondere în amenzile date de Concurenţă în 2014

”Acest fel de înțelegeri par cumva naturale pentru mulți oameni de afaceri. Ce încercăm noi să spunem, prin explicarea legii și acordarea acesto sancțiuni este că un contract între  două companii nu poate să privească comportamentul părților față de terți. Nu poți să impui într-un contract celui căruia îi vinzi o marfă la ce preț să revândă sau cui poate să revândă. Orice interferență privind dreptul cumpărătorului de a revinde produsul respectiv face ca prețurile să rămână ceva mai mari decât ar rămâne în condiții concurențiale și de acțiune neîngrădită”, a afirmat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Consiliul Concurenței doar a comunicat sancțiunea comuniat sancțiunea, în momentul acesta lucrîndu-se la motivare. După ce primesc motivarea, companiile pot să conteste amenda în termen de 30 de zile.

”Dintre cei 21 de furnizori, doar trei au recunoscut faptele. Aceștia au primit reduceri echivalente a 20% din valoarea sancțiunilor”, a adăugat Chirițoiu.

Monitorul prețurilor, lansat în 2015

Președintele Consiliului Concurenței a declarat că instituția are sprijinul Guvernului pentru Monitorul prețurilor, însă în momentul de față acesta este un proiect, o intenție, pentru că nu are încă un buget.

” Vrem să îi dăm drumul anul acesta. Urmează să creăm un site prin care să se poată compara prețurile din diferite lanțuri de magazine, care să se axeze pe prețurile din rețelele de magazine pe orașe”, a adăugat Bogdan Chirițoiu.

Președintele Concurenței a spus că speră să obțină și sprijinul rețeleor de magazine pentru realizarea acestui instrument.

În replică, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a anunțat că nu vede oportună utilitatea introducerii platformei online „Monitorul preţurilor de consum” şi că nu va susţine acest proiect.

Producători de ulei de floarea soarelui, unt și zahăr, sub lupa Concurenței
Producători de ulei de floarea soarelui, unt și zahăr, sub lupa Concurenței
Consiliul Concurenței a declanșat trei investigații privind posibile înțelegeri de stabilire a prețurilor pe piețele producției de ulei de...
Retailerii, obligați să afișeze la raft, pe lângă marca proprie, cel puțin un brand concurent
Retailerii, obligați să afișeze la raft, pe lângă marca proprie, cel puțin un brand concurent
Interesele producătorilor locali și ale fermierilor din lanțul de aprovizionare agro-alimentar, dar și cele ale consumatorilor vor fi mai bine...
Ce amenzi a dat Consiliul Concurenței anul trecut: “În orice criză apar profitori care urmăresc să facă bani în ape tulburi”
Ce amenzi a dat Consiliul Concurenței anul trecut: “În orice criză apar profitori care urmăresc să facă bani în ape tulburi”
Consiliul Concurenţei a aplicat, anul trecut, amenzi în valoare totală de 407 milioane lei (82,73 milioane euro), valoare care situează anul...
Bogdan Chirițoiu: De îndată ce vom reveni la normal, vom declanșa noi anchete
Bogdan Chirițoiu: De îndată ce vom reveni la normal, vom declanșa noi anchete
Între teama companiilor de a nu risca o sancțiune și dorința lor de a face profit suplimentar, ambele bazate pe panica generată în piață de...