Retailerii, obligaţi să delimiteze clar spaţiul cu produsele cu preţ redus înainte de expirare
Produsele aflate la comercializare cu preț redus, care au cel mult trei zile înainte de expirarea termenului de valabilitate/datei durabilității minimale vor trebui să fie expuse de comercianți pe rafturi delimitate vizibil, cu informarea corectă, completă și precisă a consumatorilor, prevedere ce va intra în vigoare duminică, potrivit lui Cosmin Stăvaru, partener în cadrul casei de avocatură Bulboacă și Asociații.
Astfel, Legea nr. 57/2015 pentru modificarea art. 33 din OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață, care va intra în vigoare pe 29 martie, prevede câteva noutăți în privința comercializării produselor cu preț redus în prag de expirare.
Actul normativ prevede căƒ produsele aflate la comercializare cu preț redus/oferte promoționale, cu 3 zile înainte de expirarea datei durabilității minimale/datei-limită de consum aferente produselor alimentare sau a termenului de valabilitate/datei de minimă durabilitate aferente produselor nealimentare, se sortează și se expun la comercializare, pe rafturi sau în standuri, delimitate vizibil, cu informarea corectă, completă și precisă a consumatorilor.
Nerespectarea acestei reguli este considerată practică comercială incorectă și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 100.000 lei (pentru practicile comerciale înșelătoare) sau de la 2.000 lei la 100.000 lei (pentru practicile comerciale agresive).
Orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioadă ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.





