Reacția retailerilor la majorarea TVA: prețuri menținute la nivelul din iulie și cupoane de reduceri

Lidl, Carrefour și Mega Image sunt primii retaileri internaționali activi pe piața locală care au anunțat o serie de măsuri pentru a limita scumpirea alimentelor după data de 1 august, când intră în vigoare noile cote de TVA. Lidl a anunțat că va menține prețul neschimbat pentru o parte dintre alimente, Carrefour va înapoia clienților de până la trei ori valoarea TVA sub formă de cupon, iar Mega Image aplică o reducere de 2% la valoarea coșului de cumpărături. Amenzi de 4 milioane de lei pentru nerespectarea marjelor de adaos comercial

Carrefour România, retailerul lansează un program de reducere a prețurilor pe tot parcursul lunii august, ca răspuns la impactul majorării cotelor de TVA. Prin această inițiativă, Carrefour oferă reduceri semnificative la produse de bază, echivalente cu de trei ori valoarea TVA pentru produse alimentare și de două ori pentru produsele nealimentare selectate sub formă de cupon.

Campania debutează pe 30 iulie și se va desfășura pe durata lunii august, cu reduceri săptămânale la diferite categorii de produse impactate de noile cote TVA. Reducerea este acordată sub formă de cupon care poate fi utilizat pentru achitarea cumpărăturilor viitoare, atât în hipermarketurile, cât și în supermarketurile Carrefour.

„Într-un context economic tot mai dificil, marcat de creșteri de prețuri și presiuni asupra costului vieții, ne reafirmăm angajamentul de a susține clienții prin soluții concrete. Consumatorii devin tot mai atenți la gestionarea bugetului săptămânal și caută oferte relevante, transparente și constante. Prin această inițiativă, răspundem nevoilor reale ale tuturor românilor, sprijinindu-le în menținerea unui echilibru financiar. Reducerile nu sunt doar o măsură comercială, reprezentând una dintre acțiunile constante pe care le facem pentru a proteja puterea de cumpărare, iar acum ne propunem să înapoiem practic de două sau de trei ori valoarea TVA pentru categorii importante de produse. Mai mult decât un simplu lanț de magazine, ne propunem să fim un partener de încredere în fiecare etapă a cumpărăturilor”, a declarat Gilles Ballot, CEO Carrefour România.

Pe tot parcursul lunii august clienții vor beneficia de reduceri săptămânale la o selecție de produse esențiale. Pentru produsele alimentare, clienții vor avea parte de reduceri de 33%, în timp ce pentru cele nealimentare, reducerea va ajunge la 42%. În prima săptămână a campaniei, între 30 iulie - 5 august, promoțiile vor include produse precum brânza telemea ambalată, anumite branduri de mezeluri, cafea și hrană pentru bebeluși, cu excepția formulelor de lapte.

Lidl plafonează prețurile pentru anumite alimente

„Creșterea cotei reduse de TVA la alimente are un impact direct asupra bugetului lunar alocat pentru produsele de bază. ️Începând cu 1 august, timp de o lună, acoperim creșterea cotei de TVA la o selecție de produse de bază, într-un demers aliniat la promisiunea noastră de a oferi produse cu cel mai bun raport calitate - preț pentru a oferi un echilibru financiar clienților noștri”, anunță și reprezentanții Lidl România.

Printre produsele pentru care clienții Lidl România vor beneficia în luna august de aceleași prețuri anterioare creșterii TVA se numără mălaiul, laptele de 1,5% grăsime, uleiul, ouăle M, smântana cu 12% grăsime.

Mega Image scade 2% din valoarea coșului de cumpărături

Pentru toată luna august, Mega Image anunță că va da înapoi clienților o reducere de 2% la tot coșul de cumpărături pentru a acoperi creșterea de TVA care va fi aplicată la produsele alimentare și nealimentare. Reducerea va fi oferită pe tot parcursul lunii, la fiecare coș de cumpărături, folosind cardul de loialitate Connect.

„Suntem aproape de clienții noștri și înțelegem nevoia lor de a avea prețuri stabile pentru cumpărăturile zilnice. Venim astfel cu o soluție de solidaritate pentru ei, care face parte din strategia noastră de a oferi produse de calitate, la prețuri bune zi de zi. Nu putem opri creșterea de TVA, dar oferim clienților o reducere de 2% care să balanseze prețul final al coșului de cumpărături astfel încât să nu simtă creșterea și să aibă un echilibru financiar,” afirmă Mircea Moga, CEO Mega Image.

Reducerea aplicată pentru compensarea majorării TVA completează și se va cumula cu toate reducerile promoționale de prețuri pe care Mega Image le oferă clienților prin campaniile dedicate precum Calitate la prețuri bune zi de zi, Mega Promoția Săptămânii, Weekend-uri pe plus.

Interior HUB SAMEDAY investitie la Ghimbav, judetul Brasov
Sameday își dezvoltă capacitatea de procesare în urma unei investiții de 21 de milioane de lei
Sameday, compania de curierat cu cea mai mare dinamică de creștere din România, are un nou centru logistic operațional în orașul Ghimbav,...
Zitec lansează Movacy, o platformă dedicată companiilor de curierat și servicii poștale. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Zitec lansează Movacy, o platformă dedicată companiilor de curierat și servicii poștale
Zitec, lider european în soluții de transformare digitală, lansează Movacy, o platformă menită să transforme industria logisticii și a...
Lucian Baltaru CEO SAMEDAY Group 002
Aplicația mobilă Sameday, două milioane de descărcări în primul an de la lansare
Sameday, unul dintre cei mai mari jucători din piața de curierat din România, anunță că, în primul an de când a fost lansată, Sameday App,...
 Cargus anunță lansarea primei platforme de e-Commerce pentru servicii de livrare din România
Cargus anunță lansarea primei platforme de e-Commerce pentru servicii de livrare din România
Cargus aduce pe piața din România prima platformă de e-Commerce pentru servicii de livrare dedicată antreprenorilor și persoanelor fizice cu...