Produse românești în valoare de 59 de milioane de euro, exportate în 2019 prin intermediul Lidl
Datele publicate de Lidl România în cel de-al treilea raport de sustenabilitate arată că, în 2019, retailerul a facilitat exportul de produse autohtone către magazinele Lidl din Europa, valoarea cumulată a acestora fiind de 59 de milioane de euro, de două ori mai mult față de anul anterior. Concret, este vorba despre exporturile realizate în perioada 1 martie 2019 – 29 februarie 2020.
În aceeași perioadă, numărul furnizorilor locali de bunuri și servicii a crescut cu 11% față de anul 2018, iar cantitatea de fructe și legume românești a fost cu 23% mai mare.
„Chiar dacă anul acesta este influențat de schimbări aduse de declanșarea pandemiei, evaluarea anuală a impactului pe care îl avem ca business rămâne în continuare o prioritate pentru noi, fiind și mai importantă în acest context. Raportul înscrie rezultatele noastre, măsurile pe care le-am luat și ce putem îmbunătăți la ele, precum și obiectivele de dezvoltare durabilă a businessului Lidl România. Sustenabilitatea face parte din ADN-ul Lidl, iar măsurile noastre nu sunt doar niște indicatori într-un raport, ci fapte pentru un viitor mai bun”, susține Frank Wagner, CEO Lidl România.
Raportul reflectă și rezultatele obținute în privința demersurilor și măsurilor de reducere a cantității de plastic și a risipei alimentare, precum și investiții sociale de peste 22,5 milioane de lei în comunitățile din România.
Cele mai importante rezultate înregistrate de Lidl în anul financiar 2019, detaliate în cel de-al treilea raport de sustenabilitate:
1. Resurse
- Ca urmare a aderării la Inițiativa Fur Free Retailer, Lidl nu a comercializat produse textile, încălțăminte sau accesorii care folosesc blană provenită de la nurci, vulpi, coioți și iepuri.
2. Lanțul de aprovizionare
- Lidl a facilitat exportul produselor românești în valoare de 59 milioane de euro, dublu față de anul anterior;
- Peste 80% din furnizorii de bunuri și servicii ai Lidl sunt din România, cu o creștere de 11% față de anul anterior;
- Peste 80% din cantitatea de fructe și legume din Piața Lidl, în vârf de sezon din perioada de raportare, provine de la producători români;
- 79% din camioanele cu care a fost transportată marfa în 2019 au fost echipate cu motoare EURO 5 și EURO 6, cu 8 puncte procentuale mai mult decât anul anterior;
- Lidl a colectat și trimis spre reciclare peste 37.000 de tone de deșeuri, cu 21% mai mult decât în 2018.
3. Operațiuni
- Record mondial: magazinul Lidl din Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu este cel mai sustenabil magazin din lume, obținând certificarea BREEAM Outstanding cu un scor de 99,1%. Este totodată, primul magazin din România cu acest nivel de certificare;
- 33 de magazine și depozitul din Roman au obținut certificarea EDGE;
- Toate magazinele și depozitele Lidl sunt dotate cu soluții 100% LED, economia anuală de energie obținută fiind, în medie, de 16,2% (aproximativ 9.600 MWh);
- La nivel național, în perioada de raportare, numărul de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice din portofoliul Lidl ajunsese la 33;
- Lidl a introdus la raionul de legume și fructe, vânzarea la preț redus, pentru a reduce volumul de produse alimentare care pot deveni deșeuri și a preveni astfel, risipa alimentară;
- Lidl a exclus definitiv din sortimentul său toate articolele de unică folosință din material plastic, cum ar fi paie, pahare, farfurii și tacâmuri;
- Retailerul a donat peste 300 de tone de produse alimentare și non-alimentare și 252 de tone de hrană pentru animale.
4. Clienți
- Valoarea investițiilor sociale a fost de peste 22.500.000 de lei, fiind susținute 37 de ONG-uri;
- Sortimentul de produse bio cuprinde 276 de produse, la finalul anului financiar 2019;
- 2.697 articole au certificări UTZ, FSC, Organic Cotton, Bio, MSC, Rainforest etc;
- Toate fructele și legumele din Piața Lidl sunt certificate GLOBAL G.A.P..
Raportul publicat de Lidl România include și o serie de angajamente pe termen mediu și lung. Retailerul s-a angajat ca, până în anul 2025, toate ambalajele produselor marcă proprie să fie reciclabile în proporție maximă posibilă, iar cantitatea de plastic utilizată pentru aceste produse să fie redusă cu 20%.
În plus, pentru reducerea amprentei de carbon și eficientizarea consumului de energie pentru perioada următoare de raportare, Lidl are în vedere instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperișurile magazinelor.
Totodată, în procesul de evaluare a calității produselor marcă proprie, obiectivul principal Lidl este ca, tot până în 2025, să reducă cu 20% cantitatea de sare și zahăr adăugate în produsele marcă proprie.