Piața britanică de food-to-go, puternic lovită de pandemie

Categoria food-to-go a fost una dintre cele mai afectate de pandemia de COVID-19, în principal datorită faptului că multe companii au permis angajaților să lucreze de acasă. În acest context, cu birouri mai mult goale, vânzările în categorie au scăzut în mod semnificativ. Potrivit unui raport recent al Lumina Intelligence, citat de Conveniencestore.co.uk, piața de food-to-go din Marea Britanie ar urma să piardă 6 miliarde de lire sterline în 2020, echivalentul unui minus de 29%. Pe de altă parte, la valoarea din 2019, de aproximativ 21,3 miliarde de lire sterline, s-ar putea reveni la finalul lui 2022. Piața britanică de food-to-go, puternic lovită de pandemie

Raportul arată că procentajul rezidenților din Marea Britanie care lucrează de acasă a atins un maxim de 60%, iar numărul mediu al vizitelor lunare în magazine a scăzut cu 25% față de 2019. "Trecerea bruscă de la un stil de viață activ, mereu în mișcare, la unul marcat de restricții a avut un impact catastrofal asupra segmentului food-to-go", a explicat Bonnie Walsh, directorul în cadrul Lumina Intelligence. "Cu toate acestea, există posibilitatea ca piața să crească cu până la 40% în 2021, pentru că vorbim de un segment ieftin, care se bazează pe clienții care sunt deja la locul de muncă". Această creștere va depinde însă de evoluția pandemiei și de restricțiile care vor mai exista anul viitor.

Retailerul Spar a identificat segmentul food-to-go drept o oportunitate, investind semnificativ în această direcție. Recent, și-a diversificat oferta pentru produse de mic-dejun și prânz. "Segmentul de snackuri a crescut în Marea Britanie, majoritatea clienților cumpărând produse de două ori pe săptămână, în medie. Fiind vorba de consumatori tineri, este important să ai o gamă de produse care nu doar că încurajează revenirea la punctul de vânzare, ci oferă lucruri atractive noilor clienți", a spus și Dave Wright, Brand Manager al Spar UK. "În acest moment există încă restricții în multe părți ale țării, dar vrem să fim pregătiți atunci când consumatorii vor începe din nou să petreacă mai mult timp în afara caselor și să caute magazinele de tip convenience."

Dezvoltarea de produse private label și listarea în noi rețele, între planurile 5 to go pentru 2024
Dezvoltarea de produse private label și listarea în noi rețele, între planurile 5 to go pentru 2024
5 to go a înregistrat o creștere majoră a vânzărilor și a cifrei de afaceri în 2023, până la valoarea de 40 de milioane de euro la final de...
5 to go lansează o rețea de vending snacks
5 to go lansează o rețea de vending snacks
5 to go își extinde orizonturile de business odată cu preluarea unei minirețele de vending snacks, pe care o va dezvolta sub brandul Fast Shop...
5 to go lansează primul frappe UHT disponibil în retail
5 to go lansează primul frappe UHT disponibil în retail
5 to go lansează un nou produs pentru segmentul retail, unic în categoria sa în România. Este vorba despre cutia de 1L de frappe. Ca urmare a...
5 to go își consolidează prezența în retail printr-un parteneriat strategic cu Carrefour
5 to go își consolidează prezența în retail printr-un parteneriat strategic cu Carrefour
5 to go lansează un parteneriat strategic alături de Carrefour prin care își consolidează prezența în retail. Această colaborare se...
5 to go vrea vânzări de 1 milion de euro în retail în 2023
5 to go vrea vânzări de 1 milion de euro în retail în 2023
5 to go și-a setat atingerea pragului de 1 milion de euro cifră de afaceri în retail pentru anul viitor, în contextul în care pentru 2022...
 5 to go: Retailul rămâne o prioritate pentru noi
5 to go: Retailul rămâne o prioritate pentru noi
5 to go își extinde operațiunile în retail prin lansarea primei linii de produse dezvoltate special pentru acest segment. Gama de produse...