Piața britanică de food-to-go, puternic lovită de pandemie
Categoria food-to-go a fost una dintre cele mai afectate de pandemia de COVID-19, în principal datorită faptului că multe companii au permis angajaților să lucreze de acasă. În acest context, cu birouri mai mult goale, vânzările în categorie au scăzut în mod semnificativ. Potrivit unui raport recent al Lumina Intelligence, citat de Conveniencestore.co.uk, piața de food-to-go din Marea Britanie ar urma să piardă 6 miliarde de lire sterline în 2020, echivalentul unui minus de 29%. Pe de altă parte, la valoarea din 2019, de aproximativ 21,3 miliarde de lire sterline, s-ar putea reveni la finalul lui 2022.
Raportul arată că procentajul rezidenților din Marea Britanie care lucrează de acasă a atins un maxim de 60%, iar numărul mediu al vizitelor lunare în magazine a scăzut cu 25% față de 2019. "Trecerea bruscă de la un stil de viață activ, mereu în mișcare, la unul marcat de restricții a avut un impact catastrofal asupra segmentului food-to-go", a explicat Bonnie Walsh, directorul în cadrul Lumina Intelligence. "Cu toate acestea, există posibilitatea ca piața să crească cu până la 40% în 2021, pentru că vorbim de un segment ieftin, care se bazează pe clienții care sunt deja la locul de muncă". Această creștere va depinde însă de evoluția pandemiei și de restricțiile care vor mai exista anul viitor.
Retailerul Spar a identificat segmentul food-to-go drept o oportunitate, investind semnificativ în această direcție. Recent, și-a diversificat oferta pentru produse de mic-dejun și prânz. "Segmentul de snackuri a crescut în Marea Britanie, majoritatea clienților cumpărând produse de două ori pe săptămână, în medie. Fiind vorba de consumatori tineri, este important să ai o gamă de produse care nu doar că încurajează revenirea la punctul de vânzare, ci oferă lucruri atractive noilor clienți", a spus și Dave Wright, Brand Manager al Spar UK. "În acest moment există încă restricții în multe părți ale țării, dar vrem să fim pregătiți atunci când consumatorii vor începe din nou să petreacă mai mult timp în afara caselor și să caute magazinele de tip convenience."