Peste 30 de magazine noi puse pe harta retailului local în luna aprilie
Expansiunea a rămas pe lista de priorități a jucătorilor internaționali prezenți pe piața din România, astfel că în luna aprilie au fost inaugurate 34 de magazine noi. Prin comparație cu luna martie, ritmul de dezvoltare a fost mai accelerat, retailerii bifând cu șase magazine mai mult.
Cele mai multe deschideri au fost bifate de Auchan, care a inaugurat 19 magazine MyAuchan în benzinăriile Petrom din județele Argeș, Constanța, Covasna, Harghita, Iași și Tulcea. Odată cu aceste deschideri, rețeaua MyAuchan a ajuns la 176 de unități comerciale.
Pe locul al doilea la capitolul expansiune în luna aprilie se află Mega Imega, care a inaugurat 4 magazine în București și Timiș, două sub brandul Mega Image și două sub bannerul Shop&Go.
Investiții în extinderea rețelelor de magazine au bifat și discounterii Lidl și Penny, fiecare dintre ei inaugurând câte trei locații noi. Lidl a pus pe harta expansiunii câte un magazin nou în Timișoara, Ploiești și Săcălaz și a remodelat un magazin în Roman. Cu aceste trei noi deschideri, retailerul a ajuns la 325 de magazine. Cât despre Penny, retailerul s-a extins în Bistrița, Sibiu și Livezeni (zona metropolitană a municipiului Târgu Mureș), ajungând la 310 magazine la nivel național.
Și cora a continuat să dezvolte rețeaua cora Urban, cel mai nou concept al său. Retailerul a dedeschis două magazine noi în București, ajungând la 5 unități comerciale sub acest format și 15 magazine în total.
Citește și: Realfoods vrea 12 magazine în Capitală și caută investitor pentru accelerarea expansiunii
Carrefour și Profi se înscriu și ei pe lista retailerilor care și-au continuat planurile de dezvoltare. Carrefour a bifat două deschideri luna trecută sub brandul Express, în Deva și București, în timp ce Profi, retailerul ce deține rețeaua cu cea mai mare acoperire națională și cu cele mai multe magazine din România, a inaugurat în luna aprilie 2022 un singur magazin, în Liești, județul Galați. Unitatea a fost deschisă în format Loco, formatul dedicat zonei rurale. În paralel cu expansiunea, Profi investește și în modernizarea locațiilor existente, targetul fiind ca până la finalul anului 2025 toate magazine Profi să opereze sub formatul nou.
Dacă vorbim despre retailerii independenți, Euromarket, retailer operat de compania Danemar Company, a remodelat supermarketul pe care îl opera în comuna Lădești. Investiția s-a ridicat la peste 1,5 milioane de euro, magazinul având acum o suprafață totală de 1.300 de metri pătrați față de 300 de metri pătrați cât avea inițial. Retailerul deține 46 de supermarketuri pe piața din Vâlcea și Argeș.
Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).