Parteneriatul dintre Aldi și Deliveroo arată potențialul e-commerce pentru discounteri
Odată cu venirea sezonului rece și a sărbătorilor de iarnă, vânzările online se intensifică, iar anul acesta pandemia de COVID-19 aduce încă un motiv pentru a face achiziții din siguranța casei. Luând în calcul aceste lucruri, discounterul german Aldi a extins parteneriatul cu serviciul de livrări Delivreroo la 130 din cele 900 de magazine operate în Marea Britanie. Mai mult, reprezentanții companiei afirmă că alte 200 de magazine se vor alătura proiectului până la Crăciun.
Pandemia de COVID-19 a însemnat dublarea vânzărilor online ale Aldi, care și-a crescut cota de piață de la 7,3% în 2019 la 12,5% în 2020, iar analiștii companiei de cercetare de piață GlobalData se așteaptă ca procentajul să ajungă la 13,1% în 2021.
"Pandemia a dus la prioritizarea canalului e-commerce, pentru că sunt tot mai mulți consumatori care nu mai sunt dispuși să petreacă timp în magazinele fizice", a declarat Ryan Whittaker, Consumer Analyst la GlobalData. Studiile companiei mai arată că această schimbare ar putea fi una permanentă: 26% dintre consumatorii britanici intervievați au declarat că petrec mai mult timp cumpărând produse alimentare online, iar puțin peste 40% dintre aceștia vor continua să o facă și în viitor.
"Mutarea în online i-a pus pe discounteri într-o situație precară, pentru că modelul lor de business era bazat pe magazine fizice, cu servicii online ținute la minimum și marje extrem de mici", a adăugat Whittaker. "Stând în case și gătind mai mult pentru sărbători, consumatorii se vor baza mai mult pe platforme online pentru a-și procura cele necesare." Ușurința de a obține produse de la Aldi, mai spune analistul, ar putea face diferența pentru consumatorii britanici.