Mihai Simiuc relansează brandul FruFru și îl listează în magazinele Ototo
Antreprenorul Mihai Simiuc relansează brandul FruFru și îl listează pentru început în rețeaua proprie de magazine Ototo, la câteva luni după ce a răscumpărat marca de la gigantul anglo-olandez Unilever.
„FruFru s-a întors și nu există un loc mai bun pentru a continua această călătorie decât Ototo. Povestea FruFru a început în anul 2006 din dorința de a-i ajuta pe oameni să ducă o viață sănătoasă și a continuat cu Cooperativa FruFru, acolo unde am adus împreună branduri cu valori similare. Cunoscând deja ce presupune un astfel de business și având lecțiile învățate, am lansat în 2021, în mod natural, Ototo, ca o platformă prin care susținem branduri independente. Ne-am întors cu FruFru ca brand independent”, a scris Mihai Simiuc pe pagina de Instagram a Ototo.
La cinci ani de la momentul în care Unilever intra în acționariatul Good People, gigantul anglo-olandez a decis în luna ianuarie a acestui an, „în urma unei analize strategice detaliate”, să revândă brandurile FruFru și Urban Monkey către Mihai Simiuc, fondatorul acestora, arată un anunț al companiei.
„În urma unei analize strategice detaliate, Unilever a decis să vândă brandurile Frufru și Urban Monkey către Mihai Simiuc, fondatorul acestora. Tranzacția nu include unitatea de producție și Cooperativele Frufru. În ceea ce privește fabrica (unitatea de producție), toate spațiile vor fi eliberate în acord cu specificul contractelor de închiriere. Procesul a început și va dura câteva luni, potrivit cadrului legal. Mihai Simiuc urmează să dezvolte un nou capitol pentru brandurile Frufru și Urban Monkey, promovând în continuare un stil de viață sănătos. Prioritatea Unilever este, în acest moment, susținerea tuturor colegilor impactați de această transformare. Ne-am luat angajamentul de a asigura un tratament echitabil și respectuos, în acord cu principiile noastre de lungă durată. Punem un accent puternic pe rolul oamenilor și al echipei în conturarea identității noastre de business și le vom oferi colegilor noștri tot suportul necesar în această perioadă de tranziție”, se arata în anunțul Unilever.
În primă fază Unilver a preluat 75% din acțiunile Good People, achiziționând ulterior și restul pachetuluide 25% din acțiuni. La scurt timp după exitul din Good People, Mihai Simiuc prelua 50% din acțiunile Ototo, un retailer independent fondat în plină pandemie și care promovează brandurile mici, ocupându-se de partea de dezvoltare a afacerii.
Potrivit ultimelor informații financiare publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe, compania Good People a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 35,5 milioane lei și pierderi de 15,3 milioane lei.