Metro scoate la vânzare hypermarketurile Real
Retailerul german Metro a decis să vândă rețeaua de hypermarketuri Real intenționând să se concentreze pe principalul segment de business reprezentat de divizia cash&carry, scrie Reuters.
Olaf Koch, CEO al Metro din 2012, și-a arătat deja intenția de a se concentra pe dezvoltarea diviziei cash&carry prin vânzarea rețelei de magazine Kaufhof și separarea de retailerul de electronice Ceconomy.
Metro a mai încercat să vândă rețeaua de magazine Real și în trecut, însă nu a reușit să găsească un cumpărător. Businessul a continuat să piardă la capitolul cifră de afaceri, vânzările Real scăzând cu 7,2% în ultimul semestru.
Jucătorii străini au evitat în ultimii ani piața germană a produselor alimentare, dominată de discounterii Aldi și Lidl. În acest context, Walmart s-a retras din Germania în 2006, înregistrând piederi de un miliard de dolari și cedând rețeaua de magazine către Metro, care, ulterior, a redeschis aceste unități sub brandul Real.
O serie de analiști au sugerat faptul că gigantul Amazon ar putea fi interesat de achiziția unor jucători din retailul german, aceasta fiind cea de-a doua cea mai importantă piață după SUA.
Rețeaua Real numără 282 de magazine și 34.000 de angajați. Vânzările în anul financiar 2016-2017 s-au contractat cu 3,1%, până la 7,2 miliarde de euro.
Grupul german Metro este prezent și pe piața locală, prima unitate comercială fiind inaugurată în anul 1996. La începutul anului trecut, Metro a vândut cele patru hypermarketuri Real pe care le mai deținea în România către compania Terazone Enterprises Limited. Astfel, în acest moment Metro Cash&Carry deține în România 30 de magazine în 25 de orașe.