Metro Cash&Carry vinde o parte din portofoliul imobiliar din România

Retailerul german Metro Cash&Carry, care are o rețea de 30 de unități în România, a scos la vânzare o parte din magazinele de pe piața locală, dar numai pentru o tranzacție de tipul sale and leaseback. De regulă, în astfel de tranzacții cumpărătorii sunt fonduri internaționale de investiții imobiliare.  Metro Cash&Carry vinde o parte din portofoliul imobiliar din România

”Pentru a fi și competitivi și pentru a ne dezvolta afacerea în cel mai eficient mod, Metro a lansat o inițiativă cunoscută sub numele de Sale & Leaseback (vânzarea proprietăților deținute cu leasing ulterior pe termen lung). Împreună cu Metro Properties, suntem în poziția de a valorifica anumite proprietăți prin vânzare și închiriere ulterioară. Metro Properties sunt experți în managementul imobiliar și în întregul ciclu de viață al unui activ imobiliar - de la investiții la dezvoltare până la vânzare. În contextul actual în care piețele imobiliare sunt sănătoase, putem maximiza poziția noastră operațională puternică, asigurând astfel lichidități pentru a face noi investiții în activitatea noastră principală și pentru a continua proiecte suplimentare pentru noi și clienții noștri”, explică Adrian Ariciu, CEO Metro Cash&Carry România.

În consecință, un portofoliu de câteva active a fost identificat în România. Portofoliul va fi comercializat cu sprijinul firmelor internaționale de consiliere imobiliară și - cu amendamentul ca aceste condiții propuse să fie favorabile și acceptate de conducere - vândute unui terț investitor. La rândul său, Metro România va închiria proprietatea înapoi, și atfel afacerea va fi asigurată pentru mulți ani în viitor. Din punct de vedere operațional, dar și al clienților Metro, nu se va schimba nimic: magazinele vor continua ca până acum, beneficiind de drepturi de ocupare pe termen lung și de flexibilitatea operațională cu un termen inițial fix de leasing, dar și opțiuni viitoare.

Această strategie a fost implementată cu succes în cadrul grupului Metro, incluzând proprietăți în Italia, Franța și, cel mai recent, în Spania și în Europa Centrală și de Est (Ungaria, Polonia, Republica Cehă).

Cea mai recentă tranzacție de acest tip a avut loc în vara lui 2019, când 11 magazine Metro din Polonia, Ungaria și Cehia au fost cumpărate de FLE GmbH Vienna, subsidiară a grupului francez LFPI, pentru suma de 250 milioane de euro. 

Citiți în ediția Progresiv din luna noiembrie interviul acordat de Adrian Ariciu, executivul care a preluat recent conducerea companiei.

 

Metro România lansează platforma de comunicare
Metro România lansează platforma de comunicare "Vis de Antreprenor"
Metro România, liderul pieței locale de wholesale, lansează platforma de comunicare "Vis de Antreprenor", concepută să sprijine și să...
Irinel Popescu, promovat în echipa de top management a Metro România
Irinel Popescu, promovat în echipa de top management a Metro România
Începând cu data de 1 octombrie, Irinel Popescu va prelua funcția de Director de Vânzări și Operațiuni a Metro România, extinzându-și aria...
Metro România are un nou Director Operațional
Metro România are un nou Director Operațional
De la începutul acestui an, Metro România are un nou Director Operațional și membru în Consiliul de Administrație. Jean Cautain preia...
Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România reia investițiile în expansiune după 11 ani și anunță relocarea magazinului Metro Punct din Buzău și transformarea acestuia...