Metro Cash&Carry vinde o parte din portofoliul imobiliar din România
Retailerul german Metro Cash&Carry, care are o rețea de 30 de unități în România, a scos la vânzare o parte din magazinele de pe piața locală, dar numai pentru o tranzacție de tipul sale and leaseback. De regulă, în astfel de tranzacții cumpărătorii sunt fonduri internaționale de investiții imobiliare.
”Pentru a fi și competitivi și pentru a ne dezvolta afacerea în cel mai eficient mod, Metro a lansat o inițiativă cunoscută sub numele de Sale & Leaseback (vânzarea proprietăților deținute cu leasing ulterior pe termen lung). Împreună cu Metro Properties, suntem în poziția de a valorifica anumite proprietăți prin vânzare și închiriere ulterioară. Metro Properties sunt experți în managementul imobiliar și în întregul ciclu de viață al unui activ imobiliar - de la investiții la dezvoltare până la vânzare. În contextul actual în care piețele imobiliare sunt sănătoase, putem maximiza poziția noastră operațională puternică, asigurând astfel lichidități pentru a face noi investiții în activitatea noastră principală și pentru a continua proiecte suplimentare pentru noi și clienții noștri”, explică Adrian Ariciu, CEO Metro Cash&Carry România.
În consecință, un portofoliu de câteva active a fost identificat în România. Portofoliul va fi comercializat cu sprijinul firmelor internaționale de consiliere imobiliară și - cu amendamentul ca aceste condiții propuse să fie favorabile și acceptate de conducere - vândute unui terț investitor. La rândul său, Metro România va închiria proprietatea înapoi, și atfel afacerea va fi asigurată pentru mulți ani în viitor. Din punct de vedere operațional, dar și al clienților Metro, nu se va schimba nimic: magazinele vor continua ca până acum, beneficiind de drepturi de ocupare pe termen lung și de flexibilitatea operațională cu un termen inițial fix de leasing, dar și opțiuni viitoare.
Această strategie a fost implementată cu succes în cadrul grupului Metro, incluzând proprietăți în Italia, Franța și, cel mai recent, în Spania și în Europa Centrală și de Est (Ungaria, Polonia, Republica Cehă).
Cea mai recentă tranzacție de acest tip a avut loc în vara lui 2019, când 11 magazine Metro din Polonia, Ungaria și Cehia au fost cumpărate de FLE GmbH Vienna, subsidiară a grupului francez LFPI, pentru suma de 250 milioane de euro.
Citiți în ediția Progresiv din luna noiembrie interviul acordat de Adrian Ariciu, executivul care a preluat recent conducerea companiei.