Metro are undă verde de la acționari pentru divizarea grupului

Acționarii grupului german Metro, prezent în România prin lanțul de magazine Metro Cash&Carry, au aprobat divizarea în două entități separate, mutare premergătoare listării la bursă a celor două companii, potrivit unui comunicat al grupului. Metro are undă verde de la acționari pentru divizarea grupului

Anunțul privind separarea businessului din două companii a fost făcut în primăvara anului trecut, scopul acestui proces fiind maximizarea potențialului de creștere. Astfel, operațiunile en-gros ale Metro Cash & Carry și hypermarketurile Real vor fi transferate către o nouă companie, în timp ce divizia de produse electronice, care include lanțurile Media Markt și Saturn, va fi inclusă într-o nouă companie, denumită Ceconomy.

Metro AG va fi condusă de actualul CEO al grupului, Olaf Koch, iar Ceconomy de Pieter Haas, în prezent CEO al Media-Saturn. Cele două companii activează independent din luna octombrie, se arată în comunicat.  Grupul german vrea să listeze companiile la bursă până la jumătatea anului.

Metro, al patrulea mare retailer european în funcție de vânzări după Carrefour și Tesco, a trecut prin mai multe restructurări în ultimii ani (de ex. vânzarea magazinelor Kaufhof) în încercarea de a-și concentra activitatea asupra diviziilor cash&carry și a lanțului de electronice Media-Saturn.

Grupul german Metro este prezent și pe piața locală, prima unitate comercială fiind inaugurat în anul 1996. La începutul acestui an Metro a vândut cele patru hypermarketuri Real pe care le mai deținea în România către compania Terazone Enterprises Limited. Astfel, în acest moment Metro Cash&Carry România mai deține în România 25 de magazine Metro Cash&Carry, 5 unități de dimensiuni mai mici Metro Punct, o platformă de comerț online, precum și franciza La Doi Pași. Compania a încheiat anul financiar 2015-2016, ce corespunde perioadei 1 octombrie 2015 - 30 septembrie 2016, cu o cifră de afaceri de 904 milioane de euro, în creștere cu 2% față de anul fiscal precedent.
 

Metro România lansează platforma de comunicare
Metro România lansează platforma de comunicare "Vis de Antreprenor"
Metro România, liderul pieței locale de wholesale, lansează platforma de comunicare "Vis de Antreprenor", concepută să sprijine și să...
Irinel Popescu, promovat în echipa de top management a Metro România
Irinel Popescu, promovat în echipa de top management a Metro România
Începând cu data de 1 octombrie, Irinel Popescu va prelua funcția de Director de Vânzări și Operațiuni a Metro România, extinzându-și aria...
Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România reia investițiile în expansiune după 11 ani și anunță relocarea magazinului Metro Punct din Buzău și transformarea acestuia...
 Metro inaugurează 22 de noi magazine LaDoiPași
Metro inaugurează 22 de noi magazine LaDoiPași
Metro anunță deschiderea a 22 de magazine noi LaDoiPași în toată țara, rețeaua poziționându-se ca fiind cel mai mare lanț de magazine...
Rețeaua LaDoiPași, deținută de Metro, a ajuns la 1.470 de magazine
Rețeaua LaDoiPași, deținută de Metro, a ajuns la 1.470 de magazine
LaDoiPași, rețeaua de magazine în sistem de franciză deținută de Metro Cash&Carry, a continuat să se extindă într-un ritm alert, iar anul...
 METRO susține antreprenorii din sectorul HoReCa prin noua campanie de Crăciun: „Uită de gătit”
METRO susține antreprenorii din sectorul HoReCa prin noua campanie de Crăciun: „Uită de gătit”
În contextul Covid-19, când vânzările pe care le aduce acest sezon industriei HoReCa nu sunt cele așteptate, METRO a lansat la nivel global...