Lidl tatonează online-ul în mai multe țări europene
Un anunț de angajare pentru un „senior manager online” și a fost de ajuns ca zvonurile despre o potențială intrare a lui Lidl în zona de e-commerce, în Olanda, să se răspândească în mass-media din această țară. Pentru moment însă, reprezentanții companiei nici nu au confirmat, dar nici nu au infirmat informația, în timp ce pentru o altă piață din regiune – Belgia – anunțul extinderii operațiunilor pe online este acum oficial.
Lidl este prezent online în Olanda prin intermediul unui website însă oferta de cumpărături este limitată și nicidecum nu putem de vorbi de o platformă de comerț cum este cazul celei operate în Germania. Se pot achiziționa însă prin intermediul unor site-uri specializate cum ar fi Lidl-reizen.nl câteva produse – vinuri sau pachete de călătorii – și accesa o paletă de servicii, cum ar fi printarea de fotografii.
Și în Belgia există un website Lidl, dar pentru moment nu se pot face achiziții pe el, dar recent presa locală a raportat că germanii s-au înscris în BeCommerce, asociația belgiană a companiilor active în zona comerțului electronic.
Contactat de publicația belgiană Gondola, Pieterjan Rynwalt, purtatorul de cuvant al Lidl Belgia a confirmat ca se fac primii pasi pentru stabilirea unui e-shop. „Sunt în acest moment în stadiul de pregătire a terenului, însă ne va lua câteva luni să construim o echipă dedicată e-commerce-ul”, a precizat acesta. Data lansării și sortimentația pe care o să mizeze retailerul sunt pentru moment secrete.
În Germania, unde retailerul activează în acest segment de comerț, toată gama de produse aflată în ofertă în magazin – cu excepția produselor proaspete – poate fi achiziționată și online. Tot pentru viitorul apropiat, discounterul german și-a anunțat intenția de a deschide un magazin online de vinuri în Marea Britanie.