Businessul Lidl în România, la un pas de pragul de 25 de miliarde de lei în 2024

Companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat anul calendaristic 2024 cu o cifră de afaceri consolidată de peste 24,6 miliarde de lei net, cu 9% mai mult decât în anul calendaristic 2023. Rezultatul a fost susținut de expansiune, de creșterea numărului de clienți, dar și de dezvoltarea programului de loializare Lidl Plus. Lidl Romania, investitii pe plan local in 2024

În 2024, retailerul a atras mai mulți clienți în magazinele sale datorită unei politici de preț stabile în raport cu rata inflației, dar dezvoltarea businessului pe plan local s-a bazat și pe expansiunea rețelei și pe investițiile făcute în programul de loializare Lidl Plus, programul cu cea mai mare rată de utilizare din România, și în categorii de marfă importante, așa cum sunt, de exemplu, legumele și fructele.

„Efortul continuu de a menține stabilitatea prețurilor mici cu care ne-am obișnuit clienții, în ciuda inflației, investițiile continue în grupe de marfă importante pentru clienți, aplicația Lidl Plus și respectarea promisiunii de a oferi mereu produse la cel mai bun raport calitate preț au fost baza creșterii noastre solide și în 2024. Ne menținem angajamentul de a le oferi românilor produse de calitate la prețuri accesibile, sprijinind economia locală prin investiții continue, parteneriate solide și locuri de muncă stabile. Suntem hotărâți să continuăm dezvoltarea alături de comunitățile din România”, a declarat José Alberto Chueca Val, CEO Lidl România.

În același an calendaristic, Lidl România a realizat investiții de peste 800 de milioane de lei și a redirecționat către bugetul de stat peste 2,8 miliarde de lei, sumă ce include taxe și impozite, alte aproape 80 de milioane de lei taxe de mediu, dar și valoarea contribuțiilor și impozitelor achitate pentru cei peste 13.000 de angajați. Concret, în anul calendaristic 2024, pentru cei peste 13.000 de angajați, Lidl România a contribuit la bugetul de stat cu peste 647 de milioane de lei și a oferit noi locuri de muncă prin deschiderea de noi magazine și dimensionarea joburilor administrative în acord cu expansiunea rețelei. Totodată, Lidl România anunță că a investit peste 257 de milioane de lei net doar în bonusuri pentru angajați.

„Lidl România și-a propus să rămână cel mai bun plătitor din retailul alimentar, dar și să ofere noi locuri de muncă în România. Așadar, am crescut remunerația tuturor angajaților din companie, iar pachetul de compensații și beneficii pe care îl oferim include bonusuri anuale de Paște și de Crăciun, tichete de masă și altele, în valoare de peste 257 de milioane de lei net în 2024”, anunță reprezentanții companiei.

Susținerea producătorilor români

Extinderea colaborării cu producătorii români reprezintă una dintre prioritățile strategice constante ale Lidl România, retailerul luându-și un angajament ferm pentru susținerea acestora. Astfel, în cursul anului 2024, ponderea achizițiilor de la furnizori români a fost de peste 50%. Mai mult, anul trecut compania a lucrat cu 535 de furnizori români pentru întreg sortimentul de produse, cu 13% mai mult ca în anul calendaristic 2023. Lidl România a continuat să faciliteze și exportul produselor furnizorilor români către magazine Lidl din Europa, în valoare de peste 63 milioane de euro, de aproape trei ori mai mult decât în anul calendaristic 2023.

Unul dintre pilonii importanți pentru creșterea colaborărilor cu producătorii locali l-a reprezentat și în anul 2024 colaborarea cu furnizorii români de legume și fructe. Lidl a extins zona Piața Lidl din magazine pentru a diversifica oferta și a spori cantitățile oferite și a investit constant pe parcusul anului în controlul calității.

Nu în ultimul rând, pe parcursul anului trecut, companiile au donat peste 44 de milioane de lei, pentru a contribui la rezolvarea celor mai urgente nevoi ale societății românești. Astfel, Lidl România susține programe ce vizează dezvoltarea sistemului de sănătate, de protejare a mediului, de educație și de dezvoltare a comunităților.

Totodată, Lidl România este în curs de evaluare a impactului său socio-economic pentru anul 2024. Conform ultimelor date disponibile pentru anul 2023, valoarea brută adăugată generată de către Lidl în România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) s-a ridicat la peste 3,1 miliarde lei, contribuția totală la PIB-ul României ajungând la aproximativ 5,5 miliarde lei, atunci când sunt luate în considerare și efectele indirecte și induse. Astfel, în 2023, pentru fiecare 1 leu valoare adăugată brută contribuție directă a companiilor Lidl din România se generează 1,8 lei contribuție totală în economie.

Lidl redeschide un magazin în Buzău și continuă investițiile în modernizare. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Lidl România inaugurează un nou magazin în Cluj-Napoca
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Cluj-Napoca. Aceasta este a cincea unitate comercială inaugurată...
Lidl redeschide un magazin în Buzău și continuă investițiile în modernizare. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Lidl România își consolidează prezența pe piața din Oradea
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în municipiul Oradea, județul Bihor. Acesta este cel de-al nouălea...
Lidl deschide un nou magazin în Brașov. Vezi mai multe revistaprogresiv.ro
Lidl deschide un nou magazin în Brașov
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în municipiul Brașov. Noul magazin este situat pe Strada Poienelor nr....
Lidl inaugurează un nou magazin în Oradea. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat anul...