Lidl profită de criza din Grecia
Deşi grecii nu îi văd pe germani prea buni prieteni în aceste zile, în care guvernul elen şi liderii UE, BCE şi FMI încearcă să ajungă la o înţelegere care să scape ţara de ieşirea din zona euro, magazinele Lidl din Grecia au avut de câştigat de pe urma bugetelor în scădere ale populaţiei alocate cheltuielilor cu alimentele, majorându-şi considerabil vânzările, relatează publicaţia German Retail Blog.
”Putem confirma că am observat o creştere a numărului de clienţi în magazinele noastre în ultimele zile. Magazinele noastre rămân deschise în intervalul orar ştiut şi, desigur, vom continua să acceptăm cardurile de credit. Principalul nostrum obiectiv este să rămânem în Grecia şi astfel să contribuim la dezvoltarea economică a ţării”, au declarat reprezentanţii Lidl pentru publicaţia germană.
De altfel, veniturile medii ale magazinelor Lidl din Grecia, unde retailerul german deţine 220 de magazine, le depăşesc pe cele din Germania ale reţelei. În plus, discounterul german Aldi - principalul rival din Europa - a ieşit din Grecia în 2010, lăsând Lidl în poziţia de a fi principalul discounter din această ţară.
Singurul retailer german în afara de Lidl care este prezent în Grecia este Metro, prin intermediul reţelei de magazine de electro-retail Media Markt. Grupul german a fost prezent şi prin intermediul reţelei cash&carry Metro, însă acestea au fost vândute către un retailer local la începutul acestui an.