Lidl își pregătește debarcarea în Letonia
Retailerul german Lild a achiziționat recent un teren în Riga, unde intenționează să deschidă primul magazin din Letonia, potrivit presei locale.
Informația că discounterul german își pregătește debarcarea în Letonia prin achiziționarea terenului din capitala Riga este confirmată atât de primarul orașului cât și de către reprezentanții mai multor instituții din țara baltică.
„Piața este mereu în mișcare și în creștere, iar intrarea Lidl pe piața Letoniei va fi în beneficiul consumatorilor, pentru că discounterul va veni cu prețuri mici”, a declarat Janis Tomels, reprezentantul Asociației Traderilor din Letonia, citat de presa locală.
De aceeași părerea este și șeful Autorității de Concurență din Letonia, care a declarat că „odată cu intrarea Lidl pe această piață va crește concurența între retaileri, iar acest efect nu poate fi decât în beneficiul consumatorilor.”
Chiar dacă reprezentanții retailerului nu au confirmat deocamdată intenția de a deschide primele magazine în Letonia, intrarea pe această piață este cu atât mai plauzibilă cu cât discounterul este deja prezent, din 2016, în Lituania – țară aflată la granița cu Letonia – și unde deține aproximativ 15 locații.
Parte a grupului Schwarz, Lidl este unul dintre cei mai importanți retaileri europeni, operând mai mult de 10.000 de magazine în 30 de țări, iar recent a făcut un pas extrem de important în ceea ce privește expansiunea la nivel mondial, intrând pe piața din Statele Unite ale Americii. Retailerul german a încheiat anul financiar 2015/2016 cu afaceri de 64,6 miliarde de euro.
În România, retailerul deține 210 unități comerciale și anul trecut a înregistrat vânzări de 5,57 miliarde de lei, în creștere cu 18% față de anul precedent, rezultat care îl plasează pe poziția a treia în topul celor mai mari retaileri în funcție de cifra de afaceri.



