Lidl își consolidează prezența în estul țării cu un nou centru logistic
Retailerul german Lidl continuă procesul de expansiune în România prin construcția unui nou centru logistic care va asigura aprovizionarea rețelei de magazine din zona Moldovei, fiind un punct logistic extrem de important pentru eficientizarea procesului de distribuție în zona de est a țării.
Noul sediu regional va fi situat în localitatea Cordun, în imediata apropiere a orașului Roman. Depozitul va avea o suprafață construită totală de 44.960,00 mp, pe o suprafață a terenului de 132.000 mp și va deservi 50 de magazine Lidl din zona de est a țării. Un factor important în alegerea locației l-a constituit proximitatea față de drumul european E85, ce permite eficientizarea proceselor de aprovizionare și, astfel, menținerea distanței medii de transport a produselor către magazine, sub 150 de kilometri.
„Angajamentul pe care îl avem, încă de la intrarea pe piața din România, față de mediul înconjurător este un factor care ne ghidează în toate operațiunile de business. Depozitul de la Roman, ca de altfel toate clădirile noastre noi, este gândit să fie o clădire sustenabilă, începând cu alegerea amplasării, ce permite eficientizarea logisticii, până la tehnologiile care vor fi folosite în timpul construcției și la cele care vor fi implementate în activitățile de zi cu zi, odată ce va deveni funcțional” a declarat Frank Wagner, Președintele Consiliului de Conducere Lidl România.
Procesul de construcție a noii clădiri se înscrie în demersurile de sustenabilitate ale companiei, fiind folosite tehnologii cu impact redus asupra mediului. Mai mult, clădirea în sine a fost proiectată pentru a avea o amprentă redusă de carbon – de exemplu, pentru încălzirea depozitului, este folosită recuperarea de energie termică generată de instalația frigorifică.
Lidl este unul dintre retailerii de top din Europa. Compania este prezentă în 30 de țări din toată lumea, inclusiv România și operează aproximativ 10.000 de magazine și peste 150 de centre logistice în 28 de țări la nivel mondial. Pe piața locală, retailerul deține 212 unități comerciale și anul trecut a înregistrat vânzări de 5,57 miliarde de lei, în creștere cu 18% față de anul precedent, rezultat care îl plasează pe poziția a treia în topul celor mai mari retaileri în funcție de cifra de afaceri.





