Lidl, investiții de 160 de milioane de euro pe piața locală în 2024

Retailerul german Lidl a finalizat investiții de 160 de milioane de euro pe piața locală în 2024, buget care reprezintă 2,79% din total investițiilor străine făcute la noi în țară anul trecut, arată bilanțul impactului socio-economic al activității Lidl în România pentru anul 2024, în urma unei analize realizate de KPMG. Lidl Romania, investitii pe plan local in 2024

Mai mult, , companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au contribuit în total (direct, indirect și indus) cu 2,31 miliarde de euro la valoarea adăugată brută (VAB), echivalent a 0,65% din PIB-ul țării. Contribuția directă a companiei la bugetul de stat, prin taxe și impozite plătite, s-a ridicat la 765 milioane de euro, echivalentul a circa 0,24% din valoarea adăugată brută (VAB) a României.

Anul trecut, retailerul a colaborat cu peste 450 de producători locali pentru sortimentul de produse din magazine și, în total, cu peste 2.200 de furnizori de bunuri și servicii din România. Cheltuielile companiei cu furnizorii români au depășit 2,16 miliarde de euro. În plus, valoarea exporturilor realizate de furnizorii locali prin intermediul Lidl România s-a ridicat la aproximativ 60 de milioane de euro, în țări precum Germania, Polonia, Ungaria, Serbia, Cehia, Slovacia, Cipru, Bulgaria.

„Cu fiecare an, Lidl își consolidează angajamentul de a investi în România. De la intrarea noastră pe piață și până la finalul anului 2024, am investit în România aproximativ 2,6 miliarde de euro. Este o investiție cu un impact economic major, echivalentă cu peste 4,5 milioane de salarii minime nete pe economie (actuale). Totodată, și contribuția noastră în dezvoltarea societății civile este una de impact. De la intrarea noastră pe piață, am donat aproximativ 48 milioane euro, către programe pe termen lung realizate de ONG-uri, care au impact pozitiv și răspund la cele mai urgente nevoi ale societății românești: sănătate, educație, protejarea mediului și dezvoltarea comunităților. Noi rămânem consecvenți și vom investi în continuare în România cu acceași eficiență, randament și competitivitate, așa cum facem de când am intrat pe piață, contribuind semnificativ la economia națională, impact care nu se măsoară doar în cifre, ci în comunități mai prospere”, a declarat Jose Alberto Chueca Val, CEO Lidl România.

Lidl își menține poziția în topul celor mai mari companii din România. În 2024, retailerul a raportat o cifră de afaceri consolidată de peste 24,6 miliarde de lei (4,9 miliarde de euro), în creștere cu 9% față de anul precedent, fiind cel mai mare jucător din retailul alimentar românesc după cifra de afaceri.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.600 de magazine și peste 230 de centre logistice și depozite în 31 de țări. În prezent, Lidl are aproximativ 382.400 de angajați, dintre care peste 13.000 în România, unde retailerul german are deschise peste 370 de magazine și 6 centre logistice.

Vitamix se extinde în zona de sud cu un nou magazin. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Vitamix se extinde în zona de sud cu un nou magazin
Rețeaua de magazine naturiste Vitamix își consolidează prezența la nivel național prin deschiderea unei noi locații în Promenada Mall...
Annabella Retail Park Valcea
Annabella are acordul Concurenței să preia cele 87 de magazine de la Mega Image
Consiliul Concurenței și-a exprimat acordul de principiu ca retailerul Annabella SRL să cumpere cele 87 magazine pe care Mega Image s-a angajat...
Annabella preia magaziine la care Mega Image a fost obligat sa renunte detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Annabella preia cele 87 de magazine la care Mega Image a fost obligat să renunțe
Retailerul local Annabella a ajuns la un acord pentru preluarea celor 87 de magazine la care Mega Image a fost obligat să renunțe pentru a primi...
Bilanț Kaufland în ultimii 20 de ani: peste 15 mld. lei investiți în România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bilanț Kaufland în ultimii 20 de ani: peste 15 mld. lei investiți în România
Pe 13 octombrie 2005, Kaufland deschidea primul magazin din România, în cartierul Colentina din București. Două decenii mai târziu, compania...
Preturi mai mari scumpiri in lant si evolutie inflatie in Romania bani in portofel
Creștere bruscă a inflației în luna iulie în lipsa plafonării tarifelor la energie electrică
Inflația a crescut brusc în iulie, ajungând la 7,8%, ca efect al eliminării plafonării tarifelor pentru energia electrică. Datele publicate de...
ATAC by Auchan Bucuresti Sos. Chitilei deschidere magazin hiper discount concept auchan. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Auchan România investește în extinderea formatului ATAC pe piața din Capitală
Auchan România, unul dintre cel mai importanți jucători activi pe piața locală de retail, investește în extinderea formatului ATAC în...