Lidl, investiții de 160 de milioane de euro pe piața locală în 2024
Retailerul german Lidl a finalizat investiții de 160 de milioane de euro pe piața locală în 2024, buget care reprezintă 2,79% din total investițiilor străine făcute la noi în țară anul trecut, arată bilanțul impactului socio-economic al activității Lidl în România pentru anul 2024, în urma unei analize realizate de KPMG.
Mai mult, , companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au contribuit în total (direct, indirect și indus) cu 2,31 miliarde de euro la valoarea adăugată brută (VAB), echivalent a 0,65% din PIB-ul țării. Contribuția directă a companiei la bugetul de stat, prin taxe și impozite plătite, s-a ridicat la 765 milioane de euro, echivalentul a circa 0,24% din valoarea adăugată brută (VAB) a României.
Anul trecut, retailerul a colaborat cu peste 450 de producători locali pentru sortimentul de produse din magazine și, în total, cu peste 2.200 de furnizori de bunuri și servicii din România. Cheltuielile companiei cu furnizorii români au depășit 2,16 miliarde de euro. În plus, valoarea exporturilor realizate de furnizorii locali prin intermediul Lidl România s-a ridicat la aproximativ 60 de milioane de euro, în țări precum Germania, Polonia, Ungaria, Serbia, Cehia, Slovacia, Cipru, Bulgaria.
„Cu fiecare an, Lidl își consolidează angajamentul de a investi în România. De la intrarea noastră pe piață și până la finalul anului 2024, am investit în România aproximativ 2,6 miliarde de euro. Este o investiție cu un impact economic major, echivalentă cu peste 4,5 milioane de salarii minime nete pe economie (actuale). Totodată, și contribuția noastră în dezvoltarea societății civile este una de impact. De la intrarea noastră pe piață, am donat aproximativ 48 milioane euro, către programe pe termen lung realizate de ONG-uri, care au impact pozitiv și răspund la cele mai urgente nevoi ale societății românești: sănătate, educație, protejarea mediului și dezvoltarea comunităților. Noi rămânem consecvenți și vom investi în continuare în România cu acceași eficiență, randament și competitivitate, așa cum facem de când am intrat pe piață, contribuind semnificativ la economia națională, impact care nu se măsoară doar în cifre, ci în comunități mai prospere”, a declarat Jose Alberto Chueca Val, CEO Lidl România.
Lidl își menține poziția în topul celor mai mari companii din România. În 2024, retailerul a raportat o cifră de afaceri consolidată de peste 24,6 miliarde de lei (4,9 miliarde de euro), în creștere cu 9% față de anul precedent, fiind cel mai mare jucător din retailul alimentar românesc după cifra de afaceri.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.600 de magazine și peste 230 de centre logistice și depozite în 31 de țări. În prezent, Lidl are aproximativ 382.400 de angajați, dintre care peste 13.000 în România, unde retailerul german are deschise peste 370 de magazine și 6 centre logistice.





