Lidl, dat în judecată de al doilea cel mai mare retailer din Statele Unite
Kroger – al doilea cel mai mare lanț de supermarketuri din Statele Unite ale Americii - a deschis un proces în instanță împotriva retailerului Lidl, pentru o presupusă încălcare a drepturilor de autor, potrivit businessinsider.com. Această acțiune vine la doar două săptămâni de la debarcarea Lidl în SUA.
În cadrul procesului, retailerul american susține că marca privată Lidl, denumită „Preferred Selection”, seamănă foarte mult cu marca proprie a lui Kroger - „Private Selection”.
„Asemănarea dintre cele două denumiri va crea confuzie printre clienți, care pot presupune astfel că cele două mărci sunt una și aceeași. Noi utilizăm această marcă de peste 20 de ani, iar Lidl a înregistrat marca proprie în septembrie anul trecut. Ca rezultat direct al acestei conduite greșite a celor de la Lidl, Kroger a suferit și va continua să sufere un prejudiciu ireparabil”, afirmă reprezentanții retailerului american.
Deși era programată pentru anul 2018, retailerul german și-a făcut intrarea pe piața din Statele Unite vara aceasta, pe 15 iunie, iar până la jumătatea anului viitor Lidl are în plan deschiderea a 80 de locații, potrivit Reuters. Per total, analiștii estimează că discounterul va ajunge la o rețea de circa 330 de magazine în această piață până în 2020.
Rețeaua americană Kroger, care deține aproximativ 3.000 de locații, va fi, pe lângă Wal-Mart (cel mai mare retailer din SUA - n.r.), principalul concurent al Lidl pe piața americană. Kroger a încheiat anul financiar 2016 cu o cifră de afaceri de peste 115 miliarde de dolari (aproximativ 100 de miliarde de euro – n.r.)
Parte a grupului Schwarz, Lidl este unul dintre cei mai importanți retaileri europeni, operând mai mult de 10.000 de magazine în 27 de țări. Retailerul german a încheiat anul financiar 2015/2016 cu afaceri de 64,6 miliarde de euro.



