Lidl a anunțat data deschiderii primului magazin în SUA
Intrarea Lidl pe piața americană – programată inițial pentru 2018, dar devansată pentru anul curent – se va concretiza pe 15 iunie, când retailerul va deschide primul său magazin. Acesta este doar una dintre cele 20 de locații planificate pentru vara acestui an, zonele vizate fiind Virginia, Carolina de Nord și Carolina de Sud. Alte 80 de unități sunt planificate pentru primul an de activitate, scrie Reuters.
Anunțul a fost făcut cu ocazia unui eveniment care a avut loc marțea aceasta în New York Times, unde au fost prezenți executivii companiei și unde presa a avut ocazia și să deguste din produsele marcă privată ale companiei, cum ar fi gama de produse internaționale care va fi comercializată sub numele de Preferred Selection, dar și o selecție de vinuri din portofoliul retailerului.
Magazinele vor avea o suprafață de vânzare de circa 2.000 mp și, în mod previzibil, circa 90% din ofertă va fi reprezentată de mărcile private. De asemenea, reprezentanții companiei au precizat că 85% dintre produse vor fi de proveniență locală.
Primele 100 de locații vor fi construcții dezvoltate de la zero de Lidl, însă modelul de expansiune ia în calcul și închirierea de spații.
Per total, analiștii estimează că discounterul va ajunge la o rețea de circa 330 de magazine în această piață până în 2020.
Germanii au vorbit și despre un target îndrăzneț, acela de a avea prețuri cu 50% sub un magazine alimentar convențional. “Acesta este momentul ideal pentru noi să intrăm pe piața din Statele Unite”, a spus Brendan Proctor, CEO la Lidl SUA, care a adăugat că “suntem încrezători în modelul nostru de business. Ne adaptăm extrem de rapid, deci nu se pune problema despre cum ne vor influența condițiile actuale din piață, ci despre ce vom face noi ca să avem succes.”
Nu există niciun dubiu că intrarea Lidl va pune presiune suplimentară pe jucătorii din această piață, care deja se confruntă cu o supraofertă și cu o luptă extremă la nivel de preț. De altfel, am asistat deja la câteva mutări interesante menite să anticipeze acest anunț, printre acestea numărându-se și fuziunea Ahold-Delhaize sau decizia Aldi de a intensifica procesul de remodelare a vechilor unități și expansiune. Pe de altă parte, Wal-Mart face teste de preț în mai multe state, iar Kroger, al doilea mare retailer din Statele Unite după Wal-Mart, și-a extins în ultima perioadă formatul său de discount Ruler Foods. Și retailerul de produse naturale și organice Whole Foods a lansat anul trecut ”365”, un concept cu prețuri mai accesibile.
Parte a grupului Schwarz, Lidl este unul dintre cei mai importanți retaileri europeni, operând mai mult de 10.000 de magazine în 27 de țări. Retailerul german a încheiat anul financiar 2015 cu afaceri de 64,6 miliarde de euro.
Sursa foto: supermarketnews.com



