Kaufland România își simplifică procesul de achiziții pentru listarea producătorilor locali
Retailerul german Kaufland România a implementat o serie de schimbări strategice la nivelul procesului de achiziții pentru a dezvolta portofoliul de produse regionale și locale. Astfel, pentru că activitatea departamentului de achiziții era deja încărcată cu sortimentul existent, retailerul a decis să formeze un nou departament care să se ocupe doar de acest sortiment regional și local. În plus, a fost simplificată și partea de contracte pentru că noii furnizori care vor fi listați în magazinele Kaufland nu vor livra la depozitul central, ci direct în magazine. Obiectivul acestui proiect? Prezența furnizorilor reprezentativi în fiecare oraș la raft. 
„Parteneriatele cu producătorii români sunt una dintre cele mai bune investiții pe care le putem face. Și pentru că este un proces care merită foarte multă atenție am decis să implementăm o serie de schimbări pentru a-l simplifica. Cei doi colegi care vor gestiona achizițiile de produse locale și regionale au experiență în departamentul de achiziții, cunosc foarte bine procesele pe care le avem și le vor fi de real ajutor furnizorilor mai mici care nu sunt atât de bine pregătiți pentru a livra în formatul de retail mare”, a declarat, pentru Progresiv, Oana Lungu, Director Executiv de Achiziții Kaufland România.
Toate categoriile vor fi împărtițe în două macro-categorii, fiecare dintre cei doi achizitori urmând să se ocupe de o parte de sortiment. În plus, pentru a se asigura că sunt respectate toate principiile pe care retailerul le are în procesul de listare, ei vor discuta îndeaproape cu achizitorii de categorii.
Producătorii locali interesați de colaborare sunt invitați să trimită oferta de produse folosind adresa de email regionalitate@kaufland.ro.
„Cred că cea mai mare barieră pe care o avem în acest moment este accesul furnizorilor la informații. Ca să poată livra în magazinele noastre trebuie să știe care sunt așteptările, care sunt predicțiile de volume. În unele cazuri este posibil să nu existe capacitate de producție suficientă sau să nu aibă ambalaje corespunzătoare, însă suntem aici să le furnizăm toate informațiile”, a mai punctat Oana Lungu.
Kaufland România, abordare flexibilă pentru listarea producătorilor locali
În ceea ce privește capacitatea de producție, retailerul va avea o abordare flexibilă, listarea putând să se facă chiar și într-o singură locație. „În afară de capacitatea de producție, contează foarte mult și cât de reprezentativi sunt ei în zona respectivă. Avem o abordare flexibilă, acest proiect este mai degrabă despre a avea aceste produse în sortimentul nostru și, ulterior, să le creștem. Luăm în calcul chiar și posibilitatea ca ei să crească organic și să devină furnizori naționali. Dar scopul principal este să intre în rețea și să vedem care sunt oportunitățile”, a adăugat reprezentanta Kaufland România.
Kaufland România are un portofoliu de peste 19.500 de articole, peste 85% dintre alimentele din magazine fiind de origine românească, valoarea achizițiilor de la partenerii din România ridicându-se la 2,93 de miliarde de euro în 2024, ceea ce reprezintă peste 80% din totalul cheltuielilor cu furnizorii. În ceea ce privește portofoliul de produse ultra-locale și regionale, în acest moment sunt bine reprezentate la raft categoriile de panificație proaspătă și cea de prăjituri proaspete, în fiecare magazin fiind listați 1-2 producători care livrează local.
Kaufland a deschis primul magazin din România pe 13 octombrie 2005, în cartierul Colentina din București. Două decenii mai târziu, compania este unul dintre cei mai mari angajatori privați, cu o echipă de aproximativ 18.000 de angajați, o rețea de 193 de magazine în toate județele țării, două centre logistice și două sedii administrative. În acești 20 de ani, Kaufland a investit peste 15,6 miliarde de lei în economia locală și a contribuit cu peste 6,3 miliarde de lei la bugetul de stat sub formă de taxe și impozite, doar în ultimii zece ani.








