Kaufland iese de pe piața din Australia
Kaufland a luat decizia strategică de a se retrage de pe piața din Australia, retailerul german anunțând că se va concentra pe dezvoltarea businessului din Europa în viitorul apropiat.
Decizia vine la doar patru luni de la momentul în care Kaufland anunța că vrea să acapareze cât mai mult din piața australiană în condițiile în care este una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere la nivel mondial. Exista la acea dată aprobare pentru deschiderea primelor trei hypermarketuri, dar planurile vorbeau despre cel puțin 20 de magazine și o investiție estimată la aproape jumătate de miliard de dolari australieni. Mai mult, retailerul începuse deja construcția a două dintre magazine în Victoria.
„Aceasta nu a fost o decizie ușoară pentru noi. Întotdeauna ne-am simțit bineveniți în Australia. În Europa, vedem un mare potențial de creștere pentru noi. Vom contribui activ la modelarea sectorului de retail european, consolidând astfel poziția noastră în topul companiilor din domeniu”, susține Frank Schumann, CEO Kaufland International.
Pentru Kaufland, Australia însemna o piață dominată de Coles, Woolworths și Aldi, pentru care voia să vină cu concept diferit, în care spațiile de vânzare erau foarte mari, mult peste dimensiunea standard a supermarketurilor competitoare.
Australia ar fi fost prima piață non europeană pentru Kaufland. În Europa, retailerul german este prezent în 7 țări și are deja 1.200 de hypermarketuri.





