Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize

Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000 de clienți pe zi, Auchan pariază anul viitor pe dezvoltarea segmentului de franciză. Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania

„Am deschis anul acest primele magazine în franciză sub brandul Simply by Auchan și vrem să accelerăm expansiunea. În paralel, cel mai probabil, anul viitor vom deschide și primele francize hard, sub brandul MyAuchan. Am ajuns la opt parteneriate semnate deja pentru Simply by Auchan și probabil vom ajunge la 20 de magazine până la finalul acestui an. Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize”, a declarat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România în cadrul evenimentului aniversar prin care compania a marcat 18 ani de prezență pe piața locală.

În paralel, Auchan va continua și expansiunea pe segmentul de discount. Retailerul deține deja șapte magazine sub brandul ATAC și anul viitor va intra cu acest format și pe piața din București.

„Aveam de listă de câțiva ani intrarea pe segmentul de discount, iar 2024 a venit cu această oportunitate. Am transformat o parte dintre hipermarketuri în magazine de tip hard discount, însă decizia are în spate o analiză foarte bine pusă la punct. Acest lucru nu înseamnă că nu mai există loc pentru hipermarketuri. Hipermarketul este încă un format foarte puternic, o opțiune foarte bună pentru clienți, cu game foarte lagi. Hipermarketul nu și-a perdut forța și dacă ne uităm la cifre avem dovada”, a mai punctat executivul Auchan.

Auchan, creștere peste media pieței în primele 9 luni

În ceea ce privește rezultatele raportate în primele nouă luni ale acestui an, Auchan a înregistrat o creștere peste media pieței. Anul trecut, retailerul a raportat o cifră de afaceri de 7,25 de miliarde de lei, în creștere cu 5% față de anul precedent.

„Începutul de an a fost mai lent, dar avem o creștere accelerată pentru a doua parte a anului. Despre un ritm diferit de creștere vorbim și dacă ne raportăm la formatele pe care le operăm. Canalul de proximitate crește deja foarte bine de câțiva ani, iar formatul de supermarket și magazinele ATAC au un avans accelerat. În ceea ce privește canalul de hipermarket, deși nu am mai deschis magazine noi de câțiva ani buni, anul acesta câștigăm cotă de piață. Iar strategia noastră de preț este unul dintre factorii care au susținut performanța”, a explicat Ionuț Ardeleanu.

Auchan România are în portofoliu 440 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 8 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, 3 magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro,

În primii 9 ani, Auchan s-a concentrat pe dezvoltarea formatului de hipermarket, ajungând la 33 de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii 3 ani, a lansat formatul de proximitate și magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket. În 2023, Auchan finalizează unul dintre cele mai ample proiecte din retail, integrarea a aproximativ 400 de magazine MyAuchan în stațiile Petrom. Tot în 2023, a introdus conceptul de hiper-discount, prezent astăzi în magazinele ATAC Hiper Discount. Anul acesta. Auchan a marcat o premieră pe plan local prin inaugurarea primului magazin 100% autonom, Auchan Go. De asemenea, a lansat franciza Simply by Auchan.

„La 18 ani putem fi mândri că suntem o companie care creează valoare în România pentru români, alături de producători români, implicată în activități de responsabilitate, la nivel local sau național, și că ne-am construit un ADN de comerț sustenabil, cu prețuri mici care susțin cu adevărat puterea de cumpărare, cu game largi care permit o viață mai sănătoasă. Facem lucrurile din convingere, din suflet, cu multă seriozitate, iar inovația ne-a caracterizat permanent în acești 18 ani, pe toate planurile” a precizat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.

Simply by Auchan, primul magazin francizat lansat de Auchan Retail Romania. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Auchan lansează Simply by Auchan, primul magazin în franciză
Auchan România continuă dezvoltarea rețelei multi-format și lansează programul de franciză, o nouă abordare a retailerului pe segmentul de...
Auchan aduce pe piața din România Auchan GO, primul magazin complet automatizat
Auchan aduce pe piața din România Auchan GO, primul magazin complet automatizat
Retailerul francez Auchan va lansa în luna aprilie primul magazin complet automatizat de pe piața din România sub brandul Auchan GO, au anunțat,...
Consolidarea, tema-umbrelă pentru strategia Auchan România în 2024
Consolidarea, tema-umbrelă pentru strategia Auchan România în 2024
După unul dintre cei mai dinamici ani din piața locală de retail, 2024 va sta sub semnul consolidării pentru Auchan România, care va confirma...
 Auchan România intră pe piața de energie
Auchan România intră pe piața de energie
Auchan România intră anul viitor pe piața de energie. După ce în luna februarie retailerul a înființat pe piața locală o nouă companie care...