Tiberiu Dănețiu, Auchan România: Ne propunem să fim un actor important în domeniul francizei de retail
Anul trecut, Auchan Retail România lansa programul de franciză Simply by Auchan, o abordare nouă pe segmentul de proximitate. În mai puțin de nouă luni de la primul magazin, rețeaua a ajuns la pragul de 20 de unități comerciale, iar ținta pentru 2025 este una ambițioasă, Auchan având capacitatea de a deschide până la 200 de locații sub brandul Simply by Auchan, susține Tiberiu Dănețiu, Director Corporate Affairs & Retail Media Auchan România.
Anul trecut, Auchan anunța deschiderea primului magazin în franciză Simply by Auchan. Ce v-a determinat să lansați acest program de franciză?
Am lansat programul de franciză Simply by Auchan ca o nouă abordare pe segmentul de proximitate, continuând dezvoltarea rețelei multi-format, din dorința de a aduce produsele și portofoliul de servicii Auchan mai aproape de fiecare român și de a oferi antreprenorilor locali oportunitatea de a-și deschide propriul business la cheie în retail și de a beneficia de expertiza și reputația brandului nostru, într-o piață competitivă. Am pregătit și consolidat acest model de succes integrând experiența de peste 18 ani pe care o avem pe piața locală și know-how-ul multi-format dobândit prin numeroasele noastre proiecte derulate de-a lungul timpului.
Cum arată bilanțul de la momentul inaugurării primului magazin Simply by Auchan și până acum? Reprezintă lansarea francizei un pariu câștigat?
Continuăm extinderea rețelei de magazine în franciză, iar în momentul de față am atins pragul de 20 de unități, cele mai recente magazine inaugurate fiind în Teleorman, București, Călărași și Ilfov. Ne propunem să aducem conceptul Simply by Auchan în cât mai multe localități din țară, atât în zone rurale, cât și în zone urbane. Programul de franciză este unul cu rezultate bune, iar dezvoltarea lui este o prioritate pentru noi, fiind parte integrantă a strategiei noastre de dezvoltare. Prin Simply, punem la dispoziție o formulă câștigătoare, cu un pachet complet de produse, servicii și suport, prin care ne distingem în comerțul local.
Care sunt principalele atuuri ale Simply by Auchan?
Antreprenorii români care își doresc să înceapă o afacere sau cei care vor să se dezvolte beneficiază, prin franciza Simply, de avantajele unui parteneriat puternic, bazat pe diferența Auchan, printr-o ofertă care se remarcă prin produsele noastre emblematice marcă proprie, recunoscute pentru raportul excelent calitate-preț. Prin colaborarea cu aceștia, aducem brandul mai aproape de comunitățile din întreaga țară, dând valoare businessurilor individuale. În calitate de francizați, antreprenorii care operează un magazin Simply beneficiază de suport operațional din partea noastră. De altfel, majoritatea antreprenorilor care au astăzi un magazin Simply by Auchan sunt proprietari de magazine de proximitate care au ales să-și dezvolte afacerile apelând la franciza Simply by Auchan. Pe lângă faptul că activează sub umbrela unui brand cu notorietate, magazinele Simply devin parte din ecosistemul Auchan, bucurându-se de importante avantaje asociate acestui statut. Totodată, francizații beneficiază de un pachet de training care conține informații ce înseamnă universul Auchan, activitatea de comerț și sistemul de franciză Simply by Auchan.
Ce criterii trebuie să îndeplinească un antreprenor pentru a se putea înrola în programul de franciză? Luați în calcul și antreprenori care vor să intre acum pe piața de retail?
Antreprenorii care își propun să deschidă un business la cheie în retail sub brandul Simply by Auchan trebuie să îndeplinească doar câteva condiții pentru a deveni eligibili, precum deținerea unui spațiu comercial cu specific alimentar, cu o suprafață de vânzare cuprinsă între 60 și 250 mp. Majoritatea magazinelor Simply actuale se încadrează în aceste suprafețe medii și comercializează până la 3.500 de articole. De asemenea, există și posibilitatea ca cei care doresc să deschidă o afacere să propună un spațiu care îndeplinește condițiile de eligibilitate sau să accepte un spațiu propus de noi. Chiar dacă antreprenorii nu dețin de la bun început un astfel de spațiu, acesta nu reprezintă un criteriu eliminatoriu, deoarece le oferim suport înainte și după deschiderea magazinului. Avem francizați care nu au avut deloc experiență în retail în prealabil, iar magazinele au rezultate foarte bune.
Cum se împart costurile între Auchan și partenerii de business? Care sunt costurile pentru a intra în franciză și ce zone vizează?
Ne ocupăm de partea de imagine, cu tot ceea ce ține de semnalistică, atât la interior, cât și la exterior, dar și de anumite cheltuieli ale unor elemente de mobilier și utilaje folosite, în funcție de fiecare spațiu în parte. Costurile amenajării și mobilării spațiului sunt suportate de către francizat.
Ce sprijin oferă Auchan partenerilor francizați din punct de vedere operațional?
Sprijinul pe care îl oferim din punct de vedere operațional constă, în principiu, în regândirea imaginii și layoutului magazinului, transformarea acestuia din punctul de vedere al elementelor de modernitate, ceea ce îi oferă un plus de atractivitate, dar și sugestii de îmbunătățire a gamei. Mai mult decât atât, oferim francizaților Simply by Auchan acces la o platformă de comandă a produselor pe care doresc să le comercializeze, suport operațional pentru deschidere și sprijin continuu în etapa de operare a magazinului asigurat de către personalul dedicat acestui parteneriat. De asemenea, partenerii francizați Auchan sunt acompaniați încă din perioada de transformare și deschidere a magazinului, pe toată perioada contractuală, fiind vizitați frecvent de către Consilierul Operațional dedicat și sunt ajutați și îndrumați pas cu pas pentru a menține businessul adaptat la tendințele și nevoile pieței.
În cât timp își pot recupera investiția cei care aleg să deschidă o locație în franciză?
În general, perioada de timp necesară amortizării investiției specifice pentru a adera la lanțul de franciză Auchan nu depășește doi ani, însă poate varia în funcție de alți factori specifici ai fiecărui business în parte.
Cât de deschiși sunt antreprenorii locali să intre într-un program de franciză? Care sunt cele mai mari bariere pe care le-ați identificat?
Feedbackul antreprenorilor cu care colaborăm este foarte bun în ceea ce privește programul de franciză Simply by Auchan. Aceștia consideră că parteneriatul cu Auchan le aduce un sprijin extraordinar, în primul rând prin expertiza comercială oferită de către Auchan în general, cât și prin îmbunătățirea gamelor de produse comercializate. Prin accesul la mărcile exclusive ale Auchan, francizații beneficiază de un raport calitate-preț foarte bun, ceea ce îi ajută să creeze o diferență vizibilă în piață în comparație cu alte magazine din zonă.
Cum arată planurile Auchan pentru această divizie de business? Este fezabilă atingerea pragului de 200 de magazine până la finalul acestui an?
Ne propunem să fim un actor important în domeniul francizei de retail alimentar. Numărul deschiderilor depinde de mai mulți factori, dar noi avem capacitatea de a deschide până la 200 de magazine Simply by Auchan anul acesta. Vom vedea pe parcurs cum va arăta realitatea din teren.



