Început de an timid pentru piața locală de retail din prisma expansiunii

Retailerii prezenți pe piața locală au continuat să învestească în expansiunea, însă începutul lui 2023 a fost unul timid. Astfel, comercianții au inaugurat 14 magazine în primul lună a acestui an, față de 22 de magazine inaugurate în luna ianuarie a anului precedent. Început de an timid pentru piața locală de retail din prisma expansiunii

Campionul deschiderilor este Profi care, după ce a încheiat 2022 cu 96 de magazine noi, a extins rețeaua națională cu șase magazine în luna ianuarie a acestui an. Dintre acestea, trei locații operează sub formatul Profi Loco, în Bistrița-Năsăud, Argeș și Giurgiu - două sub conceptul Profi Super (în Gorj și Dolj) și unul pe formatul Profi City, în București.

Poziția a doua în clasament este ocupată de MyAuchan care a continuat investițiile în remodelarea stațiilor OMV Petrom. Astfel, retailerul a deschis 4 magazine MyAuchan, planul pentru anul acesta fiind de a finaliza remodelarea ultimelor 127 de stații.

Ultima poziție pe podium este împărțită între Kaufland, Penny, Mega Image și Annabella, fiecare bifând câte o singură deschidere. Kaufland este rețeaua care a dat start expansiunii în 2023, ajungând odată cu această deschidere la 161 de magazine la nivel național, în timp ce pentru Penny magazinul deschis în localitatea Însurăței, județul Brăila este locația cu numărul 337 la nivel national.

Annabella, retailer deținut de familia Mutu, a continuat investițiile în expansiune în mediul rural și a deschis un magazin în localitatea Frâncești, județul Vâlcea. Acesta este magazinul cu numărul 99 la nivel de rețea.

Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).

Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Chiar dacă vorbim de o oarecare încetinire a numărului de magazine inaugurate de retaileri în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada...
Retailerii internaționali accelerează ritmul expansiunii în luna februarie
Retailerii internaționali accelerează ritmul expansiunii în luna februarie
Retailerii prezenți pe piața locală și-au continuat planurile de dezvoltare, accelerând ritmul expansiunii. Astfel, în luna februarie au fost...

UDR-logos-stire-2023
 

Retailerii locali accelerează ritmul expansiunii în septembrie
Retailerii locali accelerează ritmul expansiunii în septembrie
Retailerii internaționali și-au continuat investițiile în expansiune și în luna septembrie, fiind deschise 39 de magazine noi. Ritmul de...
27 de deschideri bifate de marile rețele de retail pe plan local în luna august
27 de deschideri bifate de marile rețele de retail pe plan local în luna august
Jucătorii prezenți pe piața locală de retail și-au continuat investițiile în expansiune, în luna august fiind inaugurate 27 de unități...
Retailerii internaționali continuă investițiile în expasiune pe plan local
Retailerii internaționali continuă investițiile în expasiune pe plan local
Jucătorii internaționali prezenți pe piața din România și-au continuat planurile de expansiune în luna martie, fiind inaugurate 29 de magazine...
Început de an în forță pentru retailerii internaționali la capitolul expansiune
Început de an în forță pentru retailerii internaționali la capitolul expansiune
Planurile de expansiune au rămas pe lista de priorități a jucătorilor internaționali prezenți pe piața din România, astfel că începutul de...