Guvernul ia în calcul să renunțe la măsura privind plafonarea adaosurilor comerciale pentru alimente

Guvernul intenționează să nu mai prelungească măsura prin care adaosurile comerciale erau plafonate în cazul alimentelor de bază, măsură în vigoare până la finalul lunii septembrie 2025. Executivul a anunțat că va discuta cu reprezentanții retailerilor pentru a se asigura că măsura nu va conduce la creșteri importante de prețuri. Amenzi de până la 2 mil. lei pentru comercianții, distribuitorii sau procesatorii care nu reduc adaosurile comerciale

Reprezentanții guvernului au transmis că „decizia neprelungirii plafonării adaosului comercial la alimentele de bază a fost luată de coaliția de guvernare. Coaliția a decis, fără nicio opinie contrară, la momentul respectiv, că prelungirea din urmă cu trei luni a plafonării urma să fie ultima deoarece a provocat distorsiuni economice atât la nivelul producătorilor, cât și al comercianților”, potrivit informațiilor citate de Biziday.

Guvernul mai precizează și că, săptămâna viitoare, premierul Ilie Bolojan va avea întâlniri cu reprezentanții retailerilor pentru a se asigura că neprelungirea plafonării nu va provoca creșteri importante de prețuri. Ultima plafonare, care va fi în vigoare până la finalul lunii septembrie, a fost decisă la sfârșitul lunii iunie, la scurt timp după ce actualul guvern și-a început mandatul. Măsura a avut ca scop combaterea creșterii excesive a prețurilor și protejarea puterii de cumpărare a populației.

Inițial, măsura privind plafonarea adaosurilor comerciale a fost adoptată de Guvern la jumătatea anului 2023 cu scopul de a stopa creșterea excesivă a prețurilor pentru alimentele de bază. Prevederile urmau să fie valabile pentru o perioadă de trei luni de la momentul în care ordonanța intra în vigoare, dar măsură a fost prelungită în repetate rânduri, ba chiar s-a luat în calcul generalizarea adaosurilor comerciale, măsură respinsă inclusiv de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România.

deschidere Magazin DIANA Tismana exterior
DIANA continuă investițiile în expansiune la nivelul județului Gorj
Rețeaua Magazine DIANA își continuă expansiune regională și, totodată, își consolidează prezența la nivelul județului Gorj prin...
Carrefour lansează un nou proiect care susține micii artizani locali. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour lansează un nou proiect care susține micii artizani locali
Carrefour România extinde rețeaua de peste 600 de producători ultra-locali, aflați la maximum 50 km de magazine, printr-un proiect care aduce noi...
back to school comenzi Glovo sezon 2025 1
Glovo: Instrumentele de scris, cele mai comandate produse ale sezonului
Instrumentele de scris, semnele de carte, agende și carnete, lămpi pentru citit și accesoriile de papetărie sunt cele mai comandate produse ale...
Kaufland Andronache_inaugurare 5 iunie
Kaufland România își simplifică procesul de achiziții pentru listarea producătorilor locali
Retailerul german Kaufland România a implementat o serie de schimbări strategice la nivelul procesului de achiziții pentru a dezvolta portofoliul...
Lidl inaugurează un nou magazin în Oradea. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Lidl inaugurează un nou magazin în Oradea
Lidl continuă să investească în dezvoltarea rețelei de magazine din România și inaugurează un nou magazin în municipiul Oradea, județul...
inflatie evoluție prețuri alimente INS
Creșterea TVA a dus inflația anuală la aproape 10%, depășind estimările BNR
După ce inflația a crescut brusc în luna iulie, ajungând la 7,8%, ca efect al eliminării plafonării tarifelor pentru energia electrică,...