Europa conduce creșterea Ahold Delhaize în T1
Grupul Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a raportat pe piața din Europa un avans al vânzărilor comparabile, excluzând carburanții, de 8,3% pentru primul trimestru al anului, până la 7,52 de miliarde de euro. Prin comparație, pe piața din Statele Unite, creșterea comparabilă raportată în T1 a fost de 1,7%, până la pragul de 10,73 de miliarde de euro.
”Vânzările comparabile pe piața din Europa au fost influențate pozitiv de comportamentul de stocare, în special în lunile ianuarie și februarie, însă trendul pozitiv s-a păstrat și în luna martie, în ciuda scăderii activității de stocare. Cehia și Benelux au avut o contribuție semnificativă la acest rezultat”, se arată în raportul financiar.
În ceea ce privește rezultatele raportate pe online, retailerul a înregistrat venituri de 1,12 miliarde de euro, vânzările majorându-se cu 78,6% în primul trimestru al anului, o accelerare secvențială față de creșterea cu 73,4% raportată în T4 2020. Prin comparație cu T1 2020, avansul a fost de 66,9%. Pe piața din Statele Unite, vânzările online au avut însă un avans mult mai accelerat, creștere înregistrată în primul trimestru fiind de 188,3%, la rate de schimb constante.
La nivel de grup, Ahold Delhazie a încheiat primul trimestru cu o cifră de afaceri netă de 18,26 miliarde de euro, în creștere cu 5,1% la rate de schimb constante, în timp ce profitul a scăzut cu 9,4%, până la 550 de milioane de euro. Retailerul opera 7.204 magazine la finalul primului trimestru dintre care 2.028 pe piața din SUA și 5.176 la nivel european.