Danone, vânzări în creștere pentru al treilea trimestru consecutiv
Gigantul francez Danone, unul dintre cei mai importanți jucători din industria globală a lactatelor, a raportat în al treilea trimestru vânzări consolidate de 6,41 miliarde de euro, în creștere cu 3,7%, potrivit raportului financiar al companiei.
În termeni like-for-like, vânzările au înregistrat o creștere de 3%, reprezentând al treilea trimestru consecutiv de creștere. Un aport important l-a avut evoluția produselor personalizate, mai ales cele destinate bebelușilor, vândute pe piața din China. Potrivit raportului financiar, doar pe această piață vânzările produselor „early life nutrition” au crescut cu 20%.
„Multe dintre inițiativele noastre au vizat calitatea creșterii, gradul de inovație al produselor, îmbunătățirea mixului de prețuri și disciplina în gestionarea veniturilor”, completează Emmanuel Faber, Președintele Executiv Danone.
Raportul companiei arată o creștere de 2,1% după primele nouă luni ale anului, până la 19 miliarde de euro față de 18,5 miliarde în perioada similară a lui 2018. Estimările pentru întregul an indică un avans cuprins între 2,5% și 3% în termeni like-for-like și o marjă de operare recurentă de peste 15% (neschimbată față de 2018).
În România, Danone are în portofoliu zeci de sortimente de produse, realizate în majoritate în fabrica din București, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Fabrica Danone din București a produs local primele iaurturi în 1999. Compania a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de 554 milioane de lei, în creștere cu 13% față de 2017, în timp ce profitul s-a contractat cu 77%, până la 28,3 milioane de lei, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finanțe.