Danone, în linie dreaptă spre creșterea profitabilă după rezultatele din 2022

Producătorul francez Danone culege primele roade ale planului său de redresare a creșterii 2023/2024, lansat în urmă cu mai puțin de un an. ”Munca nu s-a terminat, dar Danone a revenit în joc”, a declarat Antoine de Saint-Affrique, Directorul General al gigantului din industria lactatelor. Danone, în linie dreaptă spre creșterea profitabilă după rezultatele din 2022

Astfel, în 2022, primul an complet sub conducerea sa, Danone a înregistrat o creștere de 13,9%  a cifrei de afaceri, până la 27,6 miliarde de euro. Din perspectivă like-for-like, avansul raportat a fost 7,8%, în contextul în care costurile de producție s-au majorat cu 8,7%. Cu toate acestea, volumele au fost afectate doar marginal, bifând la nivel de total grup un declin de 0,8% pe parcursul anului trecut.

”2022 a fost un an cu provocări externe și volatilitate fără precedent, însă pentru businessul Danone a reprezentat și un an de profundă transformare și cu rezultate solide. Am încheiat un an de creștere solidă, +7,8% pe o bază comparabilă, la care au contribuit toate regiunile și categoriile. În plus, anul trecut am început să reinvestim semnificativ în capacitățile noastre de producție, în produse și branduri. Bazându-ne pe impulsul din 2022, intrăm în 2023 cu ambiții reînnoite și încredere în strategia noastră”, a declarat Antoine de Saint-Affrique.

Regiunea Europei, plus de 5,2% pentru Danone în 2022

Regiunea Europei, din care face parte și România, a înregistrat anul trecut o creștere de 5,2% în termeni organici, fiind zona cu cel mai redus ritm de creștere pentru gigantul francez. Astfel, prin comparație, America de Nord a bifat un avans de 8,9%, China, Asia de Nord și Oceania au înregistrat un plus de 6,7%, în timp ce la nivelul celorlalte piețe în care Danone este prezent creșterea a fost de 10,7%.

La nivelul de produse, la nivel de grup, cea mai bună performanță a fost înregistrată pe divizia de apă, unde producătorul francez a înregistrat o creștere de 10,5% la nivel valoric și un avans de 2,2% al volumelor. Un avans double digit a fost raportat și pe categoria de nutriție specializată din perpespectivă valorică (10%), în timp ce la nivel de volume avansul a fost de 3,8%. În ceea ce privește categoria de lactate, care are o pondere de 53% în total busines, creșterea a fost de 5,8%, în timp ce volumele s-au diminuat cu 4,3% în 2022 versus 2021.

Te-ar putea interesa și: Exitul Danone de pe piața din Rusia va costa compania un mld. euro

Adrian Pascu preia funcția de Director General Danone Europa Centrală și de Est
Adrian Pascu preia funcția de Director General Danone Europa Centrală și de Est
Danone România anunță numirea lui Adrian Valentin Pascu în funcția de Director General Danone Europa Centrală și de Est, începând cu data de...
Danone România, afaceri de peste 1 miliard de lei la 25 de ani de producție locală
Danone România, afaceri de peste 1 miliard de lei la 25 de ani de producție locală
Danone România a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 1,099 miliarde de lei, în creștere cu 17,8% față de 2022 și o rată de...
Danone primește undă verde pentru vânzarea businessului din Rusia
Danone primește undă verde pentru vânzarea businessului din Rusia
Gigantul francez Danone a obținut aprobarea autorităților din Rusia pentru vânzarea operațiunilor din această țară. În urma acestei...
Anca Miron, Danone: Preocuparea pentru sănătate persistă, chiar și în contextul actual al presiunii financiare asupra gospodăriilor
Anca Miron, Danone: Preocuparea pentru sănătate persistă, chiar și în contextul actual al presiunii financiare asupra gospodăriilor
După o creștere de 34% în 2022, Danone România mizează în acest an pe diversitatea portofoliului, acesta reprezentând un atu real, în...
Francisc Kiss preia conducerea Danone în Cehia și Slovacia
Francisc Kiss preia conducerea Danone în Cehia și Slovacia
Francisc Kiss, fostul Country Manager al Nutricia România, a preluat conducerea businessului Danone în Cehia și Slovacia. Anterior, acesta a...
Exitul Danone de pe piața din Rusia va costa compania un mld. euro
Exitul Danone de pe piața din Rusia va costa compania un mld. euro
Gigantul francez Danone caută un cumpărător pentru businessul său din Rusia, o eventuală vânzare urmând să genereze o pierdere de...