Danone, în linie dreaptă spre creșterea profitabilă după rezultatele din 2022
Producătorul francez Danone culege primele roade ale planului său de redresare a creșterii 2023/2024, lansat în urmă cu mai puțin de un an. ”Munca nu s-a terminat, dar Danone a revenit în joc”, a declarat Antoine de Saint-Affrique, Directorul General al gigantului din industria lactatelor.
Astfel, în 2022, primul an complet sub conducerea sa, Danone a înregistrat o creștere de 13,9% a cifrei de afaceri, până la 27,6 miliarde de euro. Din perspectivă like-for-like, avansul raportat a fost 7,8%, în contextul în care costurile de producție s-au majorat cu 8,7%. Cu toate acestea, volumele au fost afectate doar marginal, bifând la nivel de total grup un declin de 0,8% pe parcursul anului trecut.
”2022 a fost un an cu provocări externe și volatilitate fără precedent, însă pentru businessul Danone a reprezentat și un an de profundă transformare și cu rezultate solide. Am încheiat un an de creștere solidă, +7,8% pe o bază comparabilă, la care au contribuit toate regiunile și categoriile. În plus, anul trecut am început să reinvestim semnificativ în capacitățile noastre de producție, în produse și branduri. Bazându-ne pe impulsul din 2022, intrăm în 2023 cu ambiții reînnoite și încredere în strategia noastră”, a declarat Antoine de Saint-Affrique.
Regiunea Europei, plus de 5,2% pentru Danone în 2022
Regiunea Europei, din care face parte și România, a înregistrat anul trecut o creștere de 5,2% în termeni organici, fiind zona cu cel mai redus ritm de creștere pentru gigantul francez. Astfel, prin comparație, America de Nord a bifat un avans de 8,9%, China, Asia de Nord și Oceania au înregistrat un plus de 6,7%, în timp ce la nivelul celorlalte piețe în care Danone este prezent creșterea a fost de 10,7%.
La nivelul de produse, la nivel de grup, cea mai bună performanță a fost înregistrată pe divizia de apă, unde producătorul francez a înregistrat o creștere de 10,5% la nivel valoric și un avans de 2,2% al volumelor. Un avans double digit a fost raportat și pe categoria de nutriție specializată din perpespectivă valorică (10%), în timp ce la nivel de volume avansul a fost de 3,8%. În ceea ce privește categoria de lactate, care are o pondere de 53% în total busines, creșterea a fost de 5,8%, în timp ce volumele s-au diminuat cu 4,3% în 2022 versus 2021.
Te-ar putea interesa și: Exitul Danone de pe piața din Rusia va costa compania un mld. euro