cora: Accesul în hypermarketurile din centrele comerciale se face pentru toți consumatorii
cora România, unul dintre cei mai vechi retaileri din România, anunță că accesul în hypermarketurile sale aflate în incinta unor centre comerciale se face pentru toți consumatorii, posesori sau nu ai unor certificate verzi. Având în vedere statutul de magazin esențial al hypermarketurilor cora, ceea ce înseamnă, conform legislației în vigoare, că toți consumatorii au accesul liber, cora a organizat culoare și fluxuri separate de acces pentru persoanele care nu pot prezenta un certificat verde la intrarea în galeriile comerciale.
”Mai mult, atragem atenția că actuala formă a Hotărârii de Guvern adoptată pe 25 octombrie 2021 nu are prevederi vizavi de vreo interdicție expresă sau explicație privind felul în care se face accesul din galerii în hypermarket. Prin urmare, persoanele care nu pot prezenta un certificat verde vor avea acces în spațiul hypermarketurilor cora prin coridoare autonome și securizate, care nu permit deplasarea către alte spații comerciale din incinta galeriilor, astfel cum a rămas prevăzut și descris în prevederile Legii 55/2020. Atragem atenția asupra unor confuzii privind definiția „unității alimentare”, noțiune reglementată de HG 843/1999, ignorată în acest moment. Ultimele modificări explică și descriu doar accesul în mall cu privire la restul activităților economice, dar nu au nicio prevedere legată de hipemarket – autoritățile înțelegând importanța respectării accesului clienților la activitatea alimentară esențială”, se arată în comunicatul de presă transmis de retailerul franco-belgian.
Soluția cora de organizare a modurilor de intrare în magazine respectă toate prevederile legale, apără dreptul la hrană al populației și garantează accesul clienților în cele mai sigure condiții sanitare la cumpărături esențiale.
”Tragem un semnal de alarmă că ignorarea statutului de magazine esențiale pentru retailerii alimentari care activează în cadrul unor centre comerciale discriminează această categorie, distorsionează piața și încalcă principiile concurenței loiale între actorii cu statut egal din acest sector. Sunt astfel puse în pericol mii de locuri de muncă, securitatea unui întreg lanț de aprovizionare care implică mulți producătorii locali, și nu în ultimul rând sănătatea consumatorilor, care se vor îndrepta spre un număr limitat de magazine, creându-se aglomerație și favorizându-se nerespectarea condiției esențiale de distanțare socială”, mai punctează reprezentanții cora.
cora România, parte a grupului Louis Delhaize, este unul dintre cele mai dinamice branduri de retail. Prezent pe piața românească din 2003, brandul operează în prezent 10 hypermarketuri în București și în marile orașe, magazinele cora Urban și platforma de e-commerce cora.ro, pe care sunt listate peste 40.000 de produse.