Cooperativa Păstrăvul din Țara Ta investește 1,8 mil. euro în prima sa fermă piscicolă

Cooperativa agricolă Păstrăvul din Țara Ta a inaugurat prima sa fermă piscicolă pe Lacul Oașa, de la care estimează că va obține anual 360 de tone de păstrăv. Toate produsele se vând exclusiv în rețeaua Carrefour și vor fi disponibile în următoarea lună. Cooperativa Păstrăvul din Țara Ta investește 1,8 mil. euro în prima sa fermă piscicolă

Proiectul Oașa, prima fermă piscicolă a Cooperativei, este finanțat prin intermediul POPAM (Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime), investiția ridicându-se la 1,8 milioane de euro până acum: 1,4 milioane de euro fonduri europene de la bugetul de stat și 0,4 milioane de euro contribuția Cooperativei, la care se vor mai adăuga alte 0,4 milioane în următorul an, potrivit lui Vasile Todosia, Președinte și Membru Fondator al Cooperativei Păstrăvul din Țara Ta. Înființarea fermei va fi urmată de construirea unei hale de procesare a păstrăvului în comuna Șugag, de care aparține lacul. Deocamdată, peștele recoltat este procesat în Prahova, în alte hale ale Cooperativei.

Înființată în 2020, la inițiativa a șase membri fondatori, Cooperativa Agricolă Păstrăvul din Țara Ta are ca scop revitalizarea sectorului piscicol, prin îmbunătățirea calității produselor din pește și protejarea intereselor fermierilor. Cooperativa este formată din companii recunoscute în domeniu, precum Păstrăvăria Valea Stânii Zăganu, Salmontana, Vision Progress Consulting, Mario Piscicola, Păstrăv de Făgăraș și Romavet Investment, plus alți 12 producători de păstrăv.

Situată la altitudinea de 1.400 de metri în Munții Șureanu, la limita dintre județele Sibiu și Alba, pe Transalpina, ferma piscicolă Oașa respectă toate condițiile de mediu și va avea o capacitate anuală de 360 de tone în primii ani, care în următorii ani se va extinde la 800 de tone. Păstrăvul din Lacul Oașa este crescut cu hrană de înaltă calitate, fără ingrediente de origine animală sau soia modificată genetic.

Julien Munch

Păstrăvul de la Oașa va fi comercializat exclusiv în Carrefour România, la nivelul întregii rețele de magazine. Cu sprijinul cooperativei Păstrăvul din Țara Ta, clienții Carrefour vor putea găsi pe rafturile tuturor celor peste 400 de magazine multiformat din întreaga țară produsele provenite de la ferma piscicolă Oașa. Este vorba despre păstrăvul curcubeu eviscerat pe gheață și în MAP (Modified Atmosphere Packaging) și păstrăvul somonat pe gheață și în MAP, o noutate pe piața românească. Colaborarea cu fermierii de la Oașa este una pe termen lung pentru Carrefour, care dezvoltă cu același furnizor și proiectul Filiera Calității - păstrăvul eviscerat Zăganu. Conform reprezentanților Carrefour, păstrăvul românesc are o pondere de peste 80% din categoria pește în perioada sa de vârf.

Parteneriatele Carrefour de peste 20 anicu fermierii României au dus la o dezvoltare continuă a segmentului de carne românească, acoperind astăzi peste 90% din gamă cu produse dezvoltate local. În ceea ce privește parteneriatul cu cooperativa Păstrăvul din Țara Ta, suplimentarea ofertei de produse furnizate de aceasta, pe lângă păstrăvul Zăganu, reprezintă un pas deosebit de important pentru noi, cu impact strategic în planurile noastre privind tranziția alimentară. Susținem prin filosofia globală Act for Food producătorii locali și continuăm să ne extindem în mod constant oferta de produse locale sănătoase, cu scopul de a le oferi clienților noștri beneficiile agriculturii farm-to-fork. Produsele românești reprezintă un pilon strategic de diferențiere și de competitivitate pentru Carrefour România, în cadrul strategiei sale Act for Food. Pe care le promovăm prin diverse acțiuni, precum, evident, cele de astăzi, sau programe personalizate, precum Creștem România Bio, Deschidem Vinul Românesc, sau Poftim Brânza Românească, cel mai nou program lansat de colegii mei. Portofoliul nostru de produse este unul preponderent local, datorită celor peste 93% de parteneri români, din totalul de 4000 de furnizori Carrefour”, a declarat Julien Munch, CEO Carrefour România.

În prezent, aproximativ 100 de furnizori români livrează către Carrefour carne origine România, dintre care peste 25 livrează pește și alți 40 livrează carne românească de porc, vită, oaie, pasăre și iepure. Carrefour este implicat și în crearea cooperativelor de producție, în special în zona de legume-fructe, care se va extinde în acest an cu o cooperativă a producătorilor de mere și prune de Voinești.

Carrefour România operează în România peste 400 de magazine prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL. Retailerul susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”.

Carrefour România, 22 de noi deschideri Express în 2023
Carrefour România, 22 de noi deschideri Express în 2023
Carrefour România atinge pragul de 162 de unități Express la nivel național în 2023, prin deschiderea a 22 de noi magazine în 9 orașe....
Carrefour România își extinde amprenta locală prin parteneriate cu șase noi cooperative agricole
Carrefour România își extinde amprenta locală prin parteneriate cu șase noi cooperative agricole
Carrefour România continuă investițiile în dezvoltarea sortimentului de produse locale și demarează parteneriate cu șase noi cooperative...
Carrefour România reia expansiunea pe formatul de hipermarket
Carrefour România reia expansiunea pe formatul de hipermarket
Carrefour România reia expansiunea pe formatul de hipermarket și inaugurează primul magazin pe acest format din Alba Iulia. Odată cu această...
Produsele „made in Romania”, o carte câștigătoare pentru Carrefour România
Produsele „made in Romania”, o carte câștigătoare pentru Carrefour România
Orientarea consumatorilor către produsele locale este un trend de necontestat pe piața locală, iar Carrefour România se numără printre...