Concurența: Retailerii pot acționa coordonat pentru transportul mărfurilor și livrări

În actuala situație de criză generată de pandemia de coronavirus, companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale și să asigure o distribuție echilibrată a acestora – potrivit Consiliului Concurenței. De exemplu, comercianții cu amănuntul își pot coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de produse de bază din toate domeniile, cât și livrările la domiciliu pentru persoanele care nu își pot părăsi locuințele.
De asemenea, companiile trebuie să se asigure că produsele lor sunt disponibile la prețuri competitive. Ca urmare, administratorii platformelor de comerț online pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor pentru produsele și serviciile de bază. De asemenea, legislația în domeniul concurenței permite producătorilor să stabilească prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției.
“Consiliul Concurenței urmărește foarte atent comportamentul companiilor și atrage atenția că nu va ezita să ia măsuri în cazul în care acestea se angajează în practici abuzive (cum ar fi stabilirea prețurilor excesive) sau de tip cartel”, atrag atenția reprezentanții instituției.
Aceste acțiuni ale Consiliului Concurenței sunt în concordanță cu politica comună, adoptată de Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Concurență prin Rețeaua Europeană de Concurență (European Competition Network – ECN), privind aplicarea regulilor de concurență în timpul crizei provocate de Coronavirus. Noile reglementări pot fi consultate aici.
Concurența: Retailerii pot acționa coordonat pentru transportul mărfurilor și livrări
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România, care aduce în prim-plan 50 de branduri...
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
Institutul de Cercetare în Permacultură din România și Kaufland România lansează proiectul Sol și Suflet, primul Centru Permanent de Inovare,...
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
PepsiCo Inc a raportat rezultate pozitive pe trimestrul patru din anul trecut, finalizând 2020 cu cifre în creștere față de...
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de...
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Schimbările climatice prezintă un risc imens pentru viitorul alimentelor. În același timp, producția și consumul de alimente reprezintă o...
Concurența: Retailerii pot acționa coordonat pentru transportul mărfurilor și livrări
Concurența: Retailerii pot acționa coordonat pentru transportul mărfurilor și livrări
În actuala situație de criză generată de pandemia de coronavirus, companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse...