Comerțul online în România, creștere de 30% estimată pentru 2020

România rămâne țara din Uniunea Europeană cu unele dintre cele mai bune evoluții în privința comerțului online. Avansul important vine în contextul pandemiei, și, în plus, „comerțul electronic a ținut economia deschisă și în mișcare pe toată perioada pandemiei”, susține Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO). Comerțul online în România, creștere de 30% estimată pentru 2020

Potrivit acestuia, tot mai multe companii, dar și antreprenori care se bazau exclusiv pe o prezență fizică, au realizat avantajele sectorului online, astfel că au migrat spre acest canal pe parcursul acestui an. 

În cadrul conferinței organizată de către ARMO cu ocazia primei ediții a Zilei naționale a comerțului electronic, Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe, a declarat că, în cel mai dificil an pentru comerțul modern, România va reuși să își mențină prima poziție în topul țărilor cu cele mai importante creșteri ale comerțului electronic din toată Uniunea Europeană.

Europa de Est marchează, de altfel, cea mai importantă evoluție de pe continent, de aproximativ 27%, în timp ce România depășește această medie, estimările fiind de creștere cu cel puțin 30% până la finalul anului. Totuși, pentru ca acest avans să poată fi susținut, este nevoie de competențe digitale, în condițiile în care doar 2 din 10 români care utilizează Internetul în mod regulat au făcut cumpărături online în ultimul an.

Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația, susține că plățile electronice au înregistrat o creștere fără precedent în România: de la 353 de milioane de plăți în trimestrul doi al anului trecut la 395 de milioane de plăți în aceeași perioadă a acestui an. În ceea ce privește opțiunea de mobile wallet, creșterea este de 145% (septembrie 2019/septembrie 2020).

Gradul de adopție al plăților cu cardul a atins, de asemenea, un prag unic până în acest moment - de aproape 60% la nivelul marilor orașe - în timp ce, înainte de decretarea pandemiei, acesta se situa la maximum 30%. În privința plăților cu cardul la POS, 38% dintre români fac astfel de plăți săptămânal, iar 16% îl utilizează zilnic.

 

ARMO: Adopția comerțului online în rural a crescut cu 22,8% în 2022 și a depășit creșterea de la oraș de 10%
ARMO: Adopția comerțului online în rural a crescut cu 22,8% în 2022 și a depășit creșterea de la oraș de 10%
Comerțul online ia amploare tot mai mare în România atât la nivel urban, cât și la nivel rural, unde înregistrează o creștere în 2022 care...
Piața de e-commerce în 2022: creștere încetinită, competitivitate mare și consumatori mai cumpătați
Piața de e-commerce în 2022: creștere încetinită, competitivitate mare și consumatori mai cumpătați
După perioada pandemiei, în care a avut un boom fără precedent al vânzărilor online în România, în 2022, piața de e-commerce a...
România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
Cu o creștere de 13% la nivel european în 2021, până la 718 miliarde de euro, comerțul electronic a demonstrat că a devenit și mai ferm...
Netopia Payments: Numărul tranzacțiilor online cu cardul, creștere de 50% în primele nouă luni ale anului
Netopia Payments: Numărul tranzacțiilor online cu cardul, creștere de 50% în primele nouă luni ale anului
Netopia Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, a înregistrat o creștere de 50% a numărului de tranzacții...