Comerț, fără casă de marcat: Alibaba pariază pe magazinul viitorului

După Amazon și Albert Heijn, gigantul Alibaba, cel mai mare retailer din China, a lansat propria versiune a magazinului fără casă de marcat, cea mai importantă tendință a momentului în comerțul mondial. Comerț, fără casă de marcat: Alibaba pariază pe magazinul viitorului

Alibaba a deschis Tao Cafe în Hangtzhou (China), un magazin de 200 mp în care consumatorii își pot plăti cumpărăturile folosind un cod QR pe care îl scanează la intrare. Spațiul este dotat cu sisteme care urmăresc atât numărul de clienți, cât și numărul produselor achiziționate, limitând accesul în magazin la 50 de clienți o dată. 

Perioada de testare durează cinci zile, timp în care retailerul observă ce erori pot apărea pe parcursul experienței de cumpărături, scrie Retaildetail.eu.

Alibaba nu este primul și cu siguranță nici ultimul retailer care testează acest concept revoluționar de magazin. Amazon și magazinul său, Amazon Go, sunt printre pionierii acestui tip de proiect. La rândul său, Albert Heijn intenționează în viitorul apropiat să introducă această opțiune în rândul magazinelor sale.

Mai mult, Alibaba vrea să dezvolte sistemul, creând un ,,magazin inteligent”, care modifică sortimentația în funcție de cerințele consumatorilor.

Amazon va intra în Irlanda cu un magazin online propriu
Amazon va intra în Irlanda cu un magazin online propriu
Amazon a anunțat că intenționează să lanseze anul viitor un magazin online dedicat Irlandei – Amazon.ie – pentru o experiență de...
Amazon continuă să închidă magazine Amazon Go
Amazon continuă să închidă magazine Amazon Go
Gigantul Amazon continuă să închidă din magazinele Amazon Go, la cinci ani de la lansarea tehnologiei Just Walk Out, pe care acum retailerul...
Amazon încearcă să „resusciteze” brandul Amazon Fresh cu noi investiții
Amazon încearcă să „resusciteze” brandul Amazon Fresh cu noi investiții
Gigantul online Amazon intenționează să investească sume importante în divizia de magazine fizice, care operează sub brandul Amazon Fresh,...
Amazon oprește expansiunea conceptului Fresh în Marea Britanie
Amazon oprește expansiunea conceptului Fresh în Marea Britanie
Amazon a decis să oprească expansiunea rețelei de magazine Fresh în Marea Britanie, în contextul în care vânzările înregistrate de aceste...
Alibaba și Auchan Retail, tranzacție de 3 miliarde euro în China
Alibaba și Auchan Retail, tranzacție de 3 miliarde euro în China
Auchan Retail a acceptat propunerea gigantului Alibaba de a cumpăra pachetul majoritar de acțiuni deținut de grupul francez în lanțul de...
Comerț, fără casă de marcat: Alibaba pariază pe magazinul viitorului
Comerț, fără casă de marcat: Alibaba pariază pe magazinul viitorului
După Amazon și Albert Heijn, gigantul Alibaba, cel mai mare retailer din China, a lansat propria versiune a magazinului fără casă de marcat,...