Amazon încearcă să „resusciteze” brandul Amazon Fresh cu noi investiții
Gigantul online Amazon intenționează să investească sume importante în divizia de magazine fizice, care operează sub brandul Amazon Fresh, potrivit lui Andy Jassy, CEO-ul companiei.
Executivul a motivat problemele de strategie pe zona magazinelor fizice prin ”lipsa normalității” din timpul pandemiei, subliniind în același timp că Amazon se pregătește să reia ofensiva în retailul fizic.
Compania a încetinit ritmul expansiunii pentru supermarketurile Amazon Fresh și pentru magazinele fără casieri până va identifica ”rețeta potrivită pentru succes”, a spus Andy Jassy.
Pentru moment, Amazon a închis câteva magazine fizice, ceea ce s-a tradus printr-o pierdere de 670 milioane euro la capitolul venituri în trimestrul al patrulea al anului financiar. Planul inițial al gigantului american includea sute de astfel de magazine în Marea Britanie, dar după doar 19 locații, planurile ambițioase de expansiune s-au domolit. Amazon a încetat negocierile în privința noilor locații și chiar a renunțat la căutarea de spații pentru conceptul Amazon Fresh, potrivit RetailDetail.
Vânzările din magazinele fără numerar s-au situat sub așteptările gigantului american, în timp ce costurile infrastructurii tehnologice sunt prea mari. Mai mult, contextul economic actual nu ajută, pe măsură ce tot mai mulți consumatori britanici se confruntă cu o inflație de două cifre și cu majorări ale prețurilor alimentelor. Mai mult, potrivit Business Insider, echipa de management din Marea Britanie a gigantului american urmează a fi restructurată, în timp ce tensiunile cu Whole Foods, lanț de supermarketuri achiziționat de Amazon în 2017 pentru 13,7 miliarde dolari, au escaladat în ultima perioadă.
”Retailul este un business greu. Amazon aruncă banii pe fereastră cu Amazon Fresh, gândindu-se că pot lansa un nou concept prin care să ia cotă de piață de la retaileri care au succes de zeci de ani în retailul fizic”, a punctat Michael Pachter, analist al Wedbush Securities.