Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul Intermarché, valoarea tranzacției fiind de circa 215 milioane de euro, scrie esmmagazine.com.
În cadrul tranzacției, care vizează și angajații din aceste magazine, Groupement Les Mousquetaires va prelua 81 de magazine Colruyt Prix Qualité, precum și 44 de stații de alimentare DATS 24.
Retailerul belgian operează o rețea de 104 magazine Colruyt Prix Qualité, 45 de benzinării DATS 24 și trei depozite. Divizia de retail are în prezent în jur de 2250 de angajați, fără a-i include pe cei 105 angajați temporari. Cei mai mulți dintre ei, aproximativ 1600, lucrează în magazine, pe când 280 își desfășoară activitatea în depozite, iar alți 370 la sediul central.
CEO-ul Colruyt Group a precizat că, odată cu vânzarea acțiunilor, sustenabilitatea businessului urmează să crească. „Ultimele luni au fost deosebit de dificile pentru colegii noștri francezi și înțelegem pe deplin că această veste va fi dificilă. Deși acesta este un anunț dificil, credem că este cea mai responsabilă soluție – pentru echipe, pentru clienți și pentru continuitatea afacerii”, a spus Stefan Goethaert, CEO al Colruyt Group.
Tranzacția a primit aprobare inclusiv din partea autorităților franceze și este supusă procedurilor obișnuite. Finalizarea tranzacției ar urma să aibă loc în prima jumătate a anului viitor.
„Această tranzacție va consolida impulsul incredibil al mărcilor Intermarché și Netto în Franța. Datorită modelului nostru unic de afaceri și ADN-ului nostru independent, suntem gata să investim 100% pentru a integra și dezvolta aceste magazine", a punctat Christophe Chineau, Președintele Intermarché și Netto.
175 de posturi în logistică vor fi puse la dispoziția angajaților din acest domeniu, aceștia urmând să se alăture bazelor din Dole du Jura și Pagny-sur-Meuse.
Concurența acerbă pune frână creșterii Colruyt
Colruyt Group a înregistrat o scădere de 5% a profitului operațional, în valoare de 446 de milioane de euro, cifră reprezentând 4,1% din venituri.
Evoluția a fost influențată de concurența acerbă de pe piața de retail din Belgia, de scăderea inflației la produsele alimentare și de condițiile meteorologice nefavorabile din vara trecută. Astfel, creșterea veniturilor a fost doar de 1,1%, ajungând la circa 11 miliarde de euro.
EBITDA a scăzut cu 3,9%, la 859 milioane de euro, reprezentând 7,8% din venituri. Mai mult, retailerul francez a înregistrat o pierdere operațională de peste 20 de milioane de euro în anul financiar 2024/25.
Stefan Goethaert a mai declarat că obiectivul pentru 2024-2025 a fost de a egala rezultatele din anul precedent, însă din cauza concurenței foarte mari pe piața de retail profitul operațional a înregistrat o scădere masivă.



