Cheltuielile pentru alimente au crescut cu 42% la Paris în timpul Jocurilor Olimpice
În primul weekend al Jocurilor Olimpice, adică în perioada 26 - 28 iulie, cheltuielile pentru alimente au crescut cu 42% numai în Paris, arată noile date furnizate de Visa, unul dintre principalii sponsori ai Jocurilor Olimpice și Paralimpice, și publicate de European Supermarket Magazine.
Datele Visa arată că, în cele două zile, micile afaceri din Paris au înregistrat o creștere anuală de 26% a vânzărilor. O creștere semnificativă a cheltuielilor a fost observată și în cazul teatrelor și muzeelor (+159%), restaurantelor (+36%), altor magazine (+21%), dar și pe segmentul de divertisment (+18%).
Cea mai mare parte a cheltuielilor efectuate în timpul zilelor de deschidere a Jocurilor a provenit de la deținătorii de carduri din SUA (29%), dar creșteri semnificative au fost înregistrate și în rândul celor din Brazilia (+33%) și Japonia (+129%).
„Ultimele noastre date arată o creștere semnificativă a cheltuielilor de consum în rândul deținătorilor de carduri Visa, persoane care s-au aflat în Paris pentru ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice. Suntem încântați să vedem că au crescut vânzărilor magazinelor mai mici, după ce, în ultimii patru ani, am ajutat 13 milioane de astfel de businessuri europene să se digitalizeze”, a declarat Charlotte Hogg, Director Executiv al Visa Europe.
Cheltuielile au crescut și în alte orașe franceze care găzduiesc evenimentele sportive. În Saint-Etienne a fost înregistrată o creșterea a cheltuielilor consumatorilor de 214%, în cazul Lille creșterea a fost de 100%, iar în Marsilia consumatorii au cheltuit cu 38% mai mult.
Alte date din weekendul de deschidere a Jocurilor Olimpice indică faptul că 78% din achizițiile internaționale din Paris au fost efectuate contactless, ceea ce reprezintă o creștere de 9% față de anul precedent, în timp ce rezervările de zboruri către Paris au crescut cu 39% în perioada premergătoare Jocurilor, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.