Cele mai mari companii din retail au generat venituri de 4,74 trilioane dolari

Primele 250 de companii din industria retailului au avut, în 2018, venituri cumulate de 4,74 trilioane dolari, potrivit raportului Global Powers of Retailing 2020, realizat de Deloitte. Cele mai mari companii din retail au generat venituri de 4,74 trilioane dolari

Venitul minim pentru intrarea în top 250 a fost de 3,9 mld. dolari în 2018, în vreme ce venitul mediu al companiilor din clasament a fost de 19 mld. dolari.

Walmart rămâne cel mai mare retailer al lumii, înregistrând o creștere anuală medie de 2,8%. Pe locul doi se află Costco, cu o creștere de 1% față de anul fiscal 2017 datorată, în bună măsură, inaugurării a 21 de noi depozite. Amazon ocupă locul al treilea, cu o creștere de peste 18% a veniturilor față de 2017, mai arată studiul Deloitte.

Top 10 este completat de grupul Schwarz, care controlează în România companiile Lidl și Kaufland, Kroger, Walgreens Boots Alliance, Home Depot, Aldi, CVS Health și Tesco.

Astfel, top 10 continuă să fie dominat de retailerii americani, dar Europa are cele mai multe companii în top 250. Primii 10 retaileri ai lumii au operațiuni în 12,8 țări, în medie, iar FMCG a rămas cel mai important sector, cu 136 de companii incluse în clasament.

Tabel-online

În ceea ce privește distribuția pe sectoare de activitate, în clasament sunt prezent 136 de companii din FMCG (54,5% din numărul total), cu venituri medii de 23,1 mld. dolari. Marja profitului net este însă cea mai redusă la companiile din FMCG, de doar 2%. În comparație, valoarea este de 8,3% în cazul produselor vestimentare și accesoriilor.

Europa a avut cel mai mare număr de retaileri în top 250, respectiv 88, care au contribuit cu 34,4% la veniturile totale. 19 companii sunt din Germania, 14 din Marea Britanie, 12 din Franța și 43 din alte state europene. Creșterea medie a veniturilor retailerilor europeni a fost de 3,5%, în scădere față de valoarea înregistrată în 2017, de 7,1%, notează studiul Deloitte.

Cadrul competitiv i-a determinat pe marii retaileri să se concentreze pe strategii omnichannel, așa cum ar fi case de tip self-checkout sau investiții în e-commerce. Grupul Scwhartz, Aldi și Tesco au generat cele mai mari venituri, de peste 80 mld. dolari fiecare.

Un aspect interesant este că retailerii europeni obțin, în medie, 40% din venituri din alte piețe decât cea de origine. Este cel mai mare procentaj din punct de vedere regional, mult peste America de Nord (13,3%), Asia-Pacific (10,8%) sau Africa și Orientul Mijlociu (34,1%).

Afacerile Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, sub presiune în 2023
Afacerile Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, sub presiune în 2023
Grupul Ahold Delhaize, care deține în România brandul Mega Image, a închis anul 2023 cu o scădere semnificativă a veniturilor nete. După cum...
Tendințe și strategii de succes în industria de retail și FMCG din România
Tendințe și strategii de succes în industria de retail și FMCG din România
Deși deloc lipsit de provocări, 2023 are toate premisele să fie un an de creștere pentru companiile de referință din retail și FMCG. Potrivit...
Piața FMCG locală, pe locul 7 în topul creșterilor valorice în estul Europei în 2022
Piața FMCG locală, pe locul 7 în topul creșterilor valorice în estul Europei în 2022
Cu un plus de 15,8% în valoare în 2022 piața locală de bunuri de larg consum se situează pe locul 7, alături de Polonia, în topul creșterilor...
Industria FMCG, creștere de 7,5% în 2021 față de 2020
Industria FMCG, creștere de 7,5% în 2021 față de 2020
După un avans de 5,6% în 2021, economia României este așteptată să crească cu cca +4,5% în acest an. În același timp, inflația va depăși...