Cele mai mari companii din retail au generat venituri de 4,74 trilioane dolari
Primele 250 de companii din industria retailului au avut, în 2018, venituri cumulate de 4,74 trilioane dolari, potrivit raportului Global Powers of Retailing 2020, realizat de Deloitte.
Venitul minim pentru intrarea în top 250 a fost de 3,9 mld. dolari în 2018, în vreme ce venitul mediu al companiilor din clasament a fost de 19 mld. dolari.
Walmart rămâne cel mai mare retailer al lumii, înregistrând o creștere anuală medie de 2,8%. Pe locul doi se află Costco, cu o creștere de 1% față de anul fiscal 2017 datorată, în bună măsură, inaugurării a 21 de noi depozite. Amazon ocupă locul al treilea, cu o creștere de peste 18% a veniturilor față de 2017, mai arată studiul Deloitte.
Top 10 este completat de grupul Schwarz, care controlează în România companiile Lidl și Kaufland, Kroger, Walgreens Boots Alliance, Home Depot, Aldi, CVS Health și Tesco.
Astfel, top 10 continuă să fie dominat de retailerii americani, dar Europa are cele mai multe companii în top 250. Primii 10 retaileri ai lumii au operațiuni în 12,8 țări, în medie, iar FMCG a rămas cel mai important sector, cu 136 de companii incluse în clasament.
În ceea ce privește distribuția pe sectoare de activitate, în clasament sunt prezent 136 de companii din FMCG (54,5% din numărul total), cu venituri medii de 23,1 mld. dolari. Marja profitului net este însă cea mai redusă la companiile din FMCG, de doar 2%. În comparație, valoarea este de 8,3% în cazul produselor vestimentare și accesoriilor.
Europa a avut cel mai mare număr de retaileri în top 250, respectiv 88, care au contribuit cu 34,4% la veniturile totale. 19 companii sunt din Germania, 14 din Marea Britanie, 12 din Franța și 43 din alte state europene. Creșterea medie a veniturilor retailerilor europeni a fost de 3,5%, în scădere față de valoarea înregistrată în 2017, de 7,1%, notează studiul Deloitte.
Cadrul competitiv i-a determinat pe marii retaileri să se concentreze pe strategii omnichannel, așa cum ar fi case de tip self-checkout sau investiții în e-commerce. Grupul Scwhartz, Aldi și Tesco au generat cele mai mari venituri, de peste 80 mld. dolari fiecare.
Un aspect interesant este că retailerii europeni obțin, în medie, 40% din venituri din alte piețe decât cea de origine. Este cel mai mare procentaj din punct de vedere regional, mult peste America de Nord (13,3%), Asia-Pacific (10,8%) sau Africa și Orientul Mijlociu (34,1%).