Carrefour România, 22 de inaugurări de magazine Express în 2024
Carrefour România atinge pragul de 178 de unități Express la nivel național în 2024, prin deschiderea a 16 magazine integrate și șase magazine în sistem de franciză. Întreaga rețea de proximitate este deservită de 144 magazine integrate, (inclusiv magazinele preluate în urma achiziției România Hypermarche), și 34 în regim de franciză. Extinderea formatului Express reprezintă un obiectiv strategic pentru Carrefour, având la bază avantajele competitive ale magazinelor de proximitate, asigurând clienților accesibilitate ridicată și economie de timp. Mai mult, Carrefour Express este formatul de magazin cu cea mai mare creștere în 2024.
Pentru anul 2025, Carrefour vizează accelerarea planurilor de dezvoltare a formatului Express cu peste 40 de magazine integrate și în sistem de franciză, analizând în principal locațiile mici, sub 100 mp, amplasate atât în zone pietonale cu trafic intens, cât și în cadrul unor proiecte importante din noile zone rezidențiale.
„Formatul de magazine Express este cel care a înregistrat cea mai mare creștere în 2024. Am intuit această tendință încă din anii trecuți și am alocat resurse care să susțină o creștere consistentă cu două cifre. Am implementat o nouă strategie de testare a suprafețelor mici, care ne permite să accelerăm ritmul deschiderii de magazine în 2025, având ca obiectiv depășirea numărului de magazine deschise în 2024. Piața de retail va continua să crească în 2025, iar formatul de proximitate va fi și în viitor un motor puternic”, a declarat Roxana Cernica, Small Formats Business Unit Director Carrefour România.
„Investim în remodelarea magazinelor deschise în urmă cu peste cinci-șapte ani, acolo unde reîmprospătarea este atât necesară, cât și binevenită. Pentru a sprijini productivitatea colegilor noștri, continuăm să echipăm magazinele cu etichete electronice, iar pentru a fi mereu în pas cu cerințele clienților instalăm case self check-out în locațiile potrivite, răspunzând astfel entuziasmului celor care le utilizează deja în magazinele noastre. Formatul Express rămâne cea mai dinamică linie de business pentru Carrefour, iar noi ne păstrăm flexibilitatea de a investi în proiecte care aduc plus valoare, în zone aflate în plină expansiune”, a declarat Nicolae Drîmbu, Director Business Unit Proximitate Carrefour România.
În continuare, Carrefour va diversifica oferta de produse pentru a răspunde nevoilor clienților, inclusiv pe categoriile de produse Snacking și Ready Meals, băuturi răcoritoare, ape, băuturi alcoolice (bere și vin) și dezvoltarea gamelor de produse regionale relevante la raft. Pentru a oferi clienților în permanență cele mai bune produse la prețuri corecte, Carrefour va continua și în 2025 să dezvolte parteneriate exclusive. La capitolul sustenabilitate, Carrefour operează 135 de magazine cu echipamente automate (RVM) care acceptă ambalaje din Sistemul Garanție-Returnare (SGR).
Carrefour Express reprezintă un concept prin care retailerul francez răspunde nevoilor clienților printr-o selecție variată de peste 4.500 de produse, disponibile în apropierea locuințelor, atât în mediul urban cât și rural, în centre de birouri sau în zonele aglomerate. Aceste magazine reflectă universul Carrefour, oferind clienților atât produse consacrate, cât și sortimente adaptate stilului de viață și obiceiurilor de consum.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați. Carrefour România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.