Carrefour reintră pe piața din Bulgaria după o absență de șapte ani
Retailerul francez Carrefour reintră pe piața din Bulgaria în urma unui parteneriat de sub-francizare cu partenerul său grec Retail&More, scrie esmmagazine.com.
Retail&More este în discuții cu câțiva retaileri mari din Bulgaria, incluzând Parkmart Holding, un lanț local de 20 de supermarketuri și un magazin online pe segmentul premium. Magazinele Parkmart, localizate în Sofia, Varna, Burgas și alte orașe, vor fi rebranduite sub sigla Carrefour Market și Carrefour Express în următoarele luni, dacă tranzacția se va concretiza.
Strategia vizează deschiderea a cel puțin 20 de magazine Carrefour în Bulgaria. Retailerul francez a mai încercat în anul 2009 să intre pe piața bulgară prin intermediul KMB, o subsidiară a grupului Marinopoulos. În schimb, acest parteneriat a intrat în faliment în 2016, în urma unei fuziuni eșuate cu lanțul de supermarketuri Piccadilly al AP Mart și a acumulării de pierderi de 93,6 milioane euro, din 2011.
Cu toate acestea, retailerul Carrefour se arată încrezător în succesul noii strategii de sub-francizare și intenționează să intre pe zece noi piețe prin acest sistem, până în 2026. Retail&More va avea în curând 50 de magazine sub brandul Carrefour în Grecia, potrivit CEO-ului Vassilis Stassinoulias.
La finalul lui 2022, Carrefour era prezent în peste 40 de țări, dintre care în opt retailerul operează toate sau majoritatea magazinelor sale. Aceste țări sunt Franța, Spania, Italia, Belgia, Polonia, România, Brazilia și Argentina. Franța, Brazilia și Spania generează peste 80% din vânzările totale ale grupului.
La începutul lunii noiembrie, Carrefour a anunțat finalizarea tranzacției cu Grupul Louis Delhaize și preluarea tuturor activităților brandului Cora din România. În perioada următoare, cele 10 hipermarketuri și cele nouă magazinele de proximitate nou achiziționate vor intra într-un proces treptat de rebranding, care urmează să fie finalizat la sfârșitul anului 2024. Tranzacția anunțată în luna aprilie a acestui an a fost aprobatăde către Consiliul Concurenței la finalul lunii octombrie 2023.