Carrefour mai vinde 37 de magazine în Franța
Retailerul francez Carrefour va vinde 37 de magazine ce operează sub bannerul Dia către grupul polonez Gastt. Aceștia din urmă intenționează să lanseze un nou concept de proximitate în Franța ce va fi denumit Okey și va avea un focus la nivel de sortimentație pe produse proaspete tradiționale. Pentru moment, activitățile grupului Gastt în această piață se rezumă la trei magazine cu profil polonez în Paris, sub bannerul Syrenka (care înseamnă în poloneză).
Noul concept de proximitate la care lucrează grupul polonez, Okey, se va lansa în al doilea semestru din 2016 și, potrivit informațiilor din publicația franceză de specialitate Lineaires, primul magazin va fi chiar un fost magazin Dia reconvertit.
Cele 37 de magazine Dia achiziționate de la Carrefour sunt poziționate în Ile-de-France și în nordul țării. Carrefour nu a confirmat dacă aceste puncte de vânzare sunt incluse în lista celor pe care autoritățile de concurență le-au impus să le cedeze. Vă reamintim că dintre toate locațiile operate de retailerul francez, 56 prezentau probleme de concurență, iar 24 de cazuri dintre acestea au fost identificate chiar în regiunile Ile-de-France și 5 în nordul țării.
100 de magazine scoase la vânzare
În toamna anului 2015, Carrefour mai ceda alte 26 de unități către Casino și 17 către Auchan, ceea ce ridică numărul total al magazinelor vândute de francezi la 80. Vânzarea face din planul Carrefour, anunțat în mai 2015, de a se despărți de 100 de magazine Dia.
Dintre cele 812 de unități achiziționate de la grupul spaniol în 2014, și după un prim val de închideri în perioada 2014-2015, francezii își doreau ca la final să rămână cu circa 640 de magazine. Dintre acestea, 267 au fost convertite în martie 2015 sub bannerele Carrefour: 71 City sau Express, 95 Contact, 50 Contact Market, 47 Market și 4 Carrefour Bio.
De altfel, subsidiara Erteco, cea care administrează magazinele Dia, va fi dizolvată și absorbită de Proximity Carrefour France. Deadline-ul inițial anunțat pentru iulie 2016 a fost amânat pentru luna septembrie.
Carrefour, cel mai mare retailer francez, a raportat o cifră de afaceri de 20,1 miliarde de euro în primul trimestru (excluzând afacerile cu petrol – n.red), în creștere cu 3,1% față de anul trecut. Rezultatele, deși sub cele înregistrate în primele trei luni ale lui 2015, sunt peste nivelul preconizat de analiști, care vorbeau despre 20 de miliarde de euro. În Franța, țara de origine și piața unde retailerul realizează aproape jumătate din cifra de afaceri, afacerile au stagnat.
Sursa foto: lesechos.fr



