Carrefour închide aproape 100 de magazine și concediază 900 de angajați din Polonia
Carrefour își restrânge operațiunile din Polonia, renunțând la 900 de angajați și 100 de magazine, pe fondul competiției acerbe din partea discounterilor, scrie DawnDigest.com. Retailerul francez se confruntă cu provocări importante pe piața poloneză, unde discpunterii câștigă din ce în ce mai mult teren.
În primă fază Carrefour a închis 92 de magazine în franciză. Paradoxal însă compania intenționează să dezvolte rețeaua de locații deschise în franciză simultan cu reducerea forței de muncă. La sfârşitul anului 2023, Carrefour avea 9.935 de angajaţi în Polonia, în scădere cu 951 faţă de sfârşitul anului 2022, când avea 10.886 de angajaţi.
Aceste decizii sunt luate în încercarea retailerului de a se adapta la un peisaj dominat de discounteri precum Biedronka și Żabka, care se extind rapid. Piața de retail din Polonia experimentează o contracție prin reducerea numărului de magazine din diferite sectoare, cu precădere în zona alimentară. Hipermarketurile pierd teren în fața discounterilor, care au ajuns la o cotă de aproape 45%.
Carrefour aveala finalul lunii martie 813 magazine pe piața poloneză, cu 28 mai puține decât la sfârșitul lui 2023. Spre comparație în 2021 erau 955 de locații. Pentru acest an, retailerul francez intenționează să deschidă 137 de magazine noi, dintre care 120 în franciză. În paralel, compania vrea să dezvolte în continuare canalul propriu de distribuție online.
Żabka deține peste 10.000 de magazine în Polonia și are ritmul cel mai rapid de expansiune, cu 1.000 de unități inaugurate în fiecare an. La rândul său, Biedronka a deschis 28 de magazine în primul trimestru şi a remodelat 62, iar la sfârşitul lunii martie avea 3.600 de magazine.
În luna iunie a acestui an, Żabka a inaugurat primele cinci magazine pe piața din România. Deschise în Capitală sub brandul Froo, magazinele sunt echivalentul conceptului Żabka pe care retailerul îl operează în Polonia și reprezintă doar un prim pas al dezvoltării în România.
Retailerul francez Carrefour a raportat pe piața din România o cifră de afaceri de 725 de milioane de euro (incluzând TVA), pentru primul trimestru al acestui an. Prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, compania a înregistrat o creștere de 1,7% în termeni organici (excluzând achiziția Cora și rezultatele magazinelor deschise în ultimele 12 luni), potrivit raportului financiar.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, cu peste 17.000 de angajați.
Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.