Carrefour cedează controlul businessului din China

Retailerul francez Carrefour a anunțat semnarea unui acord prin care cedează 80% din businessul pe care îl deține pe piața din China către retailerul Suning.com pentru 620 de milioane de euro, valoarea putând fi ajustată la momentul încheierii tranzacției, potrivit Reuters.  Carrefour cedează controlul businessului din China

Prezent pe piața din China din 1995, Carrefour operează o rețea de 210 hypermarketuri și 24 de magazine de proximitate și a generat anul trecut o cifră de afaceri netă de 3,6 miliarde de euro, în scădere cu 5,9% față de anul precedent.

Suning.com este un jucător cu greutate în China, operând o rețea de peste 8.800 de magazine în 700 de orașe, precum și cea de-a treia mare platformă de comerț electronic din țară.
”Complementaritatea puternică dintre activitățile Carrefour China și Suning.com va accelara dezvoltarea businessului pe această piață”, se arată în comunicatul transmis de companie.

Potrivit acordului semnat, Carrefour păstrează 20% din business și 2 din 7 locuri în consiliul de administrație și, la trei ani de la finalizarea tranzacției, Carrefour poate opta pentru a vinde participația de 20%, la valoarea de piață. Tranzacția așteapă acordul autorităților de concurență și ar trebui să se finalizeze până la sfârşitul anului.
China este fără doar și poate o piață promițătoare, dar complexă. Astfel, anunțul retailerului francez de a vinde 80% din business vine la scurt timp după decizia altor retaileri importanți precum Tesco și Walmart de a vinde acțiuni către parteneri locali sau chiar de a-și închide operațiunile, cum este cazul Amazon care a anunțat că plănuiește să-și închidă magazinul online din China luna viitoare. Tot în acest peisaj se încadrează și germanii de la Metro care operează 93 de magazine pe piața din China și vor să scoată businessul la vânzare. 
 

Carrefour
Carrefour, în fața unei achiziții de aproape 800 mil. euro în Spania
Retailerul francez Carrefour ia în considerare achiziția distribuitorului spaniol Uvesco Group, care deține și rețelele de magazine BM...
Carrefour România, pe podiumul creșterii la nivel de grup în 2023
Carrefour România, pe podiumul creșterii la nivel de grup în 2023
Carrefour România a încheiat 2023 pe plus, bifând o cifră de afaceri de 2,9 miliarde de euro, în creștere de 7% prin comparație cu anul...
Carrefour reintră pe piața din Bulgaria după o absență de șapte ani
Carrefour reintră pe piața din Bulgaria după o absență de șapte ani
Retailerul francez Carrefour reintră pe piața din Bulgaria în urma unui parteneriat de sub-francizare cu partenerul său grec Retail&More, scrie...
Preluarea cora de către Carrefour are acordul Concurenței
Preluarea cora de către Carrefour are acordul Concurenței
Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care grupul Carrefour intenționează să preia Romania Hypermarche S.A., companie ce operează...
Consiliul Concurenței analizează preluarea magazinelor cora de către grupul Carrefour
Consiliul Concurenței analizează preluarea magazinelor cora de către grupul Carrefour
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care grupul Carrefour intenționează să preia Romania Hypermarche S.A., companie ce operează...
Este oficial: Carrefour preia rețeaua de magazine cora
Este oficial: Carrefour preia rețeaua de magazine cora
Retailerul francez Carrefour a semnat un acord de preluare a operațiunilor cora pe plan local, au confirmat pentru Progresiv reprezentanții...