Carrefour cedează controlul businessului din China
Retailerul francez Carrefour a anunțat semnarea unui acord prin care cedează 80% din businessul pe care îl deține pe piața din China către retailerul Suning.com pentru 620 de milioane de euro, valoarea putând fi ajustată la momentul încheierii tranzacției, potrivit Reuters.
Prezent pe piața din China din 1995, Carrefour operează o rețea de 210 hypermarketuri și 24 de magazine de proximitate și a generat anul trecut o cifră de afaceri netă de 3,6 miliarde de euro, în scădere cu 5,9% față de anul precedent.
Suning.com este un jucător cu greutate în China, operând o rețea de peste 8.800 de magazine în 700 de orașe, precum și cea de-a treia mare platformă de comerț electronic din țară.
”Complementaritatea puternică dintre activitățile Carrefour China și Suning.com va accelara dezvoltarea businessului pe această piață”, se arată în comunicatul transmis de companie.
Potrivit acordului semnat, Carrefour păstrează 20% din business și 2 din 7 locuri în consiliul de administrație și, la trei ani de la finalizarea tranzacției, Carrefour poate opta pentru a vinde participația de 20%, la valoarea de piață. Tranzacția așteapă acordul autorităților de concurență și ar trebui să se finalizeze până la sfârşitul anului.
China este fără doar și poate o piață promițătoare, dar complexă. Astfel, anunțul retailerului francez de a vinde 80% din business vine la scurt timp după decizia altor retaileri importanți precum Tesco și Walmart de a vinde acțiuni către parteneri locali sau chiar de a-și închide operațiunile, cum este cazul Amazon care a anunțat că plănuiește să-și închidă magazinul online din China luna viitoare. Tot în acest peisaj se încadrează și germanii de la Metro care operează 93 de magazine pe piața din China și vor să scoată businessul la vânzare.