Băcănia Boierească, investiție de peste 50.000 de euro în primul magazin din București

Băcănia Boierească, bussines local lansat în 2015, a inaugurat prima locație din București, ca urmare a cererii în creștere din partea clienților din Capitală, care comandau până acum online. Băcănia Boierească reprezintă un lanț integrat de la fermă la băcănie cu produse alimentare artizanale și naturale. Investiția în noua locație din București a depășit 50.000 de euro.

Locația Băcănia Boierească din București acoperă o suprafață de 85 metri pătrați, din care 40 mp sunt alocați spațiului de vânzare. Gama de produse disponibilă în locația din București include preparate afumate și crude, dar și produse de la alți producători locali. Băcănia Boierească are colaborări cu 24 producători și procesatori locali, preponderent din zona Moldovei. Aceștia sunt aleși pe baza unui set strict de reguli pentru a respecta calitatea pentru care Băcănia Boierească este recunoscută.

Sunt peste 150 produse listate în oferta locației din Capitală, iar în prima zi bonul mediu a fost de 80 lei. Cel mai bine vândute au fost produsele din carne – salamul crud uscat, cârnații sticks sau pastrama de vită Angus, dar și berea Suceava, sau dulciurile artizanale. Estimările pentru prima lună de activitate prevăd vânzări de peste 100.000 lei.

„Odată cu extinderea din Capitală adăugăm un nou magazin pentru acest business dedicat autenticității și calității fără compromisuri. După extinderea în Suceava, am ales Bucureștiul dintr-un motiv foarte simplu: clienții ne vor aici. Odată cu lansarea magazinului online Băcănia Boierească, am observat că cele mai multe comenzi vin din Capitală. Acum am venit noi aici, pentru a fi mai aproape de cei care vor cele mai bune produse pentru alimentația lor”, a declarat Cosmin Păstrăv, cofondator Băcănia Boierească.

Băcănia Boierească, de la glie până-n farfurie

Băcănia Boierească a pornit ca o mică băcănie situată la demisolul pensiunii „Santa Fe” pe care fondatorii Georgiana și Cosmin Păstrăv o au în localitatea Suceava. Cei doi aveau la acea vreme o fermă de vaci Angus și carnea era inclusă în meniul restaurantului pensiunii. Au creat astfel un sistem în care lanțul de producție este atent monitorizat, de la iarbă până la produsul final, ceea ce asigură cele mai ridicate standarde de calitate. Mai multe despre povestea Băcănia Boierească puteți afla din interviul publicat în revista de iulie-august a revistei Progresiv.

Businessul Băcănia Boierească a fost susținut prin investiții din fonduri europene de 220.000 de euro și un credit. Prima etapă a fost deschiderea unui abator și a unei carmangerii pentru a asigura un control strict asupra calității produselor oferite. „Extinderea în București este un moment foarte important pentru noi. Am pornit de la nevoia noastră – de a avea acces la produse curate și sigure, iar carnea premium să fie din cele mai bune surse – și am descoperit astfel că sunt mulți alții care apreciază calitatea produselor de cel mai înalt nivel. Ne bucurăm că în aproape un deceniu de activitate am demonstrat că produsele tradiționale, curate și făcute onest nu sunt doar o întoarcere în timp. Sunt o valoare inestimabilă pentru sănătatea noastră și pentru comunitatea în care trăim. Motivația și viziunea noastră sunt simple și nu lasă loc de negociere: produse de cea mai bună calitate, de la glie până în farfurie”, a declarat Georgiana Păstrăv, cofondatoare Băcănia Boierească.

Pentru 2024, Băcănia Boierească estimează o cifră de afaceri de aproximativ 7,5 milioane de lei. Asta înseamnă o creștere cu aproape 20% față de anul precedent. Totodată, extinderea pe piața din România prin noua locație din București face parte dintr-o strategie mai amplă de dezvoltare care vizează și facilitarea colaborărilor cu alte magazine și restaurante.

Băcănia Boierească a fost lansată în 2015 de Georgiana și Cosmin Păstrăv în localitatea Suceava. Businessul a fost extins în timp prin magazine în Suceava și București. Portofoliul propriu de produse cuprinde peste 70 de preparate afumate și crudități (carne de porc, vită și pui). Băcănia Boierească listează și alte peste 140 de produse de la peste 20 de producători locali.

Conceptul care stă la baza viziunii Băcănia Boierească este de a asigura mâncare sănătoasă pentru toți membrii familiei. Pentru a realiza acest lucru a creat tot lanțul de producție și astfel s-a născut filosofia „de la glie până în farfurie”. Preparatele conțin doar carne și condimente pentru gust, fără pic de conservanți, aditivi sau E-uri: cârnați, cabanos, mușchiulet de porc afumat și ceafă de porc, pastramă de vită, de porc și de pui, șunculiță țărănească, mușchiulet Montana, crenvurști de pui și de vită, parizer, tobă, chișcă și lebăr, dar și altele, realizate după rețete tradiționale în care „sufletul” este principalul ingredient. Întregul proces de producție este atent supervizat, începând de la tranșare, marinare, maturare, afumare și terminând cu depozitarea.

Retailul în era conceptelor cu ADN local: băcănia Madame Delice Gourmet
Retailul în era conceptelor cu ADN local: băcănia Madame Delice Gourmet
Într-o lume în care timpul pare o fi o resursă tot mai prețioasă și digitalul e pus la rang de rege, în retailul fizic apar în continuare...
Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Într-o piață în care lanțurile de retail internaționale își adjudecă tot mai mult din achizițiile consumatorilor, magazinele specializate...
Codrul Boieresc, băcănia unde tradiționalul este ca acasă
Codrul Boieresc, băcănia unde tradiționalul este ca acasă
A gândi un concept inedit a devenit o cerință obligatorie pe piața băcăniilor, iar Codrul Boieresc, afacere lansată în urmă cu trei ani,...
Bolloga, un concept de 1 milion de euro construit în jurul ideii de sănătos
Bolloga, un concept de 1 milion de euro construit în jurul ideii de sănătos
Asistăm deja de câțiva ani la o dezvoltare accelerată a retailului specializat, iar acest fenomen a depășit și granițele Capitalei. Însă...