Auchan și Carrefour îngheață prețurile la alimente până la reducerea TVA
Grupurile franceze Auchan și Carrefour au anunțat că îngheață prețurile pentru toate produsele alimentare și băuturile non-alcoolice care fac obiectul reducerii taxei pe valoare adăugată de la 24% la 9%.
În magazinele Auchan înghețarea prețurilor va avea loc în perioada mai- iunie și nu include promoțiile sau alte reduceri de preț. Și în cazul magazinelor Carrefour produsele aflate într-o promoție nu fac obiectul blocării prețurilor și de asemenea, retailerul a anunțat că prețul fructelor și al legumelor poate varia din cauza sezonalității produselor.
” Pe parcursul ultimilor ani, Auchan a solicitat în repetate rânduri în întâlnirile cu autorităţile statului, fie în nume propriu, fie în calitate de membru AMRCR, reducerea TVA în avantajul puterii de cumpărare a românilor. Am salutat decizia Guvernului de a reduce TVA, ea a venit exact în direcţia solicitărilor şi în deplin acord cu misiunea Auchan de a îmbunătăţi puterea de cumpărare şi calitatea vieţii clienţilor, oferindu-le cele mai mici preţuri şi cele mai bune produse şi servicii, iar în acest context, cu atât mai mult ne grăbim să oferim 100% reducerea TVA clienţilor noştri”, a declarat Tiberiu Dăneţiu, director de maketing Auchan.
„Carrefour România a întâmpinat cu bucurie decizia de reducere a TVA-ului la produsele alimentare și la băuturile non-alcoolice de la 24% la 9% începând cu 1 iune. În 2013, am lucrat îndeaproape cu producatorii și procesatorii de produse de panificatie pentru implementarea TVA redusă la pâine, astfel încât prețurile de la raft au reflectat întocmai această modificare. Începând cu 1 mai am înghețat prețurile la produsele supuse reducerii viitoare a TVA, cu mențiunea ca am continuat promoțiile”, a explicat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România.
Aceasta a precizat că în momentul în care un produs iese din promoție, acesta va reveni la prețul inițial, adică la prețul normal. ” La o creștere artificială de prețuri clientul ne-ar penaliza imediat și s-ar duce la concurență. În România, concurența este mare, așa că nicio companie serioasă nu va dori să-și alunge clienții prin practici comerciale de această natură”, a mai adăugat reprezentanta Carrefour.
Grupul Carrefour deține 174 de magazine pe plan local, dintre care 27 hypermarketuri Carrefour, 93 supermarketuri Market, 44 magazine de proximitate Express, 9 magazine de proximitate Contact şi un magazin de comerţ online: www.carrefour-online.ro.
Rețeaua franceză de hypermarketuri Auchan operează în prezent 33 de unități în România. Anul trecut, Auchan România a depășit pragul de vânzări de un miliard de euro, cu 32 de magazine operaționale